Followers

Friday, March 6, 2015

Dania in Memories

Semua org syg adik.... Bukan ibu sorg yg ingat adik.... Semua yg doakn adik dulu....masih ingat adik sampai sekarang. Adik tgu ibu. Tgu mak. Tgu ummi. Tgu ummi Hanun. Tgu ummi niza. Tgu abang. Tgu ude. Tgu wan. Tgu angah. Tgu acip. Tgu ayya. Tgu adik hanna.....

Best nya kalau adik ada... Adik mesti suke layan hanna..... Adik mesti akn layan acip n ayya.... Adik.... Ibu rindu. Rindu sgt. Mcm mana lah seorg ayah bole x ingat ank ek...

Sebab dy xrasa betapa hangatnya pelukan seorang ayah kpada anknya...... Adik manja....adik pandai.... Adik pintar.... Semua adik dulu....

Adik......
Dtglah dlm mimpi ibu..... Dah 2 malam ibu mimpi yg x baik..... Da 3 ari ibu nya mata kanan kelip2..... Adik nk jmpa ibu ke?

Ibu tgh susah skarang.... Xde sape yg dengar ape ibu nk luahkan.... Kalau ada adik.... Semua adik dengar.... Semua adik kenal.... Sebab adik adalah ank ibu yg memahami..... Adik syg ibu.... Kannn?

Friday, January 30, 2015

Bodoh ke pandai tu namanya?

Dpt msg ni..... And jawapan aku mudah je, "tu hal awk n sy xnk tau"
Knapa pulak nk aku tau yg ko da menjanda 10 tahun? Bodo jugak ko ni...sebab nya xpasal2 ngaku da janda 10 tahun....ape ke hal???

Sebenarnya dlm ht aku ni nk je jwb.... "Ah ko bodoh.... Xnk mintak nafkah kat laki ko watpe? Susahkn diri....kalau ko ni bagus sgt ...ko pun xkn jadi janda la pompuan!"
Hahah eh!! Knapa nk marah ni?? Hahaha xde la kn.... Niat aku nk msg baik je. Xperlu la nk ungkit ape2..... Ko pompuan.... Aku pon pompuan .... Laki ko skrg tu.... Aku ni lg tau buruk baik nya dy..... Ko xpayah ckp la yg ko bagus sbb dpt memahami dy.....

Laki ko ngaku da 3 bln xkeje.... Aik? Bulan 1 bole plak kawen dlm xde keje? Sape bodo plak kat sini??? Hehe....
Jgn di puji sgt..... Jgn di tatang sgt.... Aku takot nanti ko dtg cr aku nk tanya ttg laki ko tu...... Nk tanya gak ni.... Mak mentua ko dtg x ari tu ko kawen?? Haha

Sebenar2 nya aku ni x hadap pun duit laki ko tu.... Tp aku saje nk ajo dy!! Ajo la jgn nk suke2......

Ngantok ah!!! Sok sambung lg ey......

Friday, January 23, 2015

Khasiat Double Stemcell

Segala maklumat dan tempahan
Alyn Ramli 0177930905
(Sms, whatsapp & call)

Khasiat Utama

•Anti-oksida yang mampu mencegah penyakit kanser. Menghalang sel dalam badan dari mengalami kerosakan dan mencegah bahan radikal bebas yang merbahaya.

•Berupaya memulihkan sistem kardiovaskular, risiko penyakit jantung, strok dan kolestrol tinggi serta mengawal diabetis, meningkatkan sistem imunisasi badan serta melegakan penyakit sendi. Mengandungi bahan ohytonutrient yang boleh melambatkan proses pengoksidaan kolestrol yang tidak baik iaitu satu proses yang berperanan dalam pertumbuhan penyakit jantung.

•Sel Stem buah mampu memberi kesan positif kepada manusia kerana ia berupaya memperbaiki tisu dan sel dalam badan di samping menggalakkan penghasilan sel baru. Berupaya melambatkan proses penuaan.

•Mengandungi sel tisu Malus PhytoCellTec Domestica pada sel stem pokoknya untuk membantu melindungi sel induk kulit manusia daripada unsur yang boleh merosakkan kulit seperti sinaran ultra ungu (UV).

•Bertindak mencantikkan kulit, sekaligus mengatasi masalah penuaan.

•Mengandungi kandungan vitamin C yang tinggi dan berupaya menggalakkan pembentukan gigi, tulang, tisu bawah kulit dan rawan yang sihat serta penghasilan kolagen secara semulajadi

•Berkesan mengembalikan keremajaan kulit dan menggalakkan pertumbuhan sel premium kulit yang menjadi sumber utama untuk membaiki epidermis iaitu lapisan luar di samping menggalakkan pembentukan pigmen kulit.

•Menjadikan kulit lebih lembut, tegang dan sihat dari dalam.

Kandungan Utama Double Stem Cell

PHYTOSCIENCE DOUBLE Stemcell™ adalah kombinasi terkini Swiss PhytoCellTec™ MalusDomestica (Sel Stem Epal) dengan  teknologi Swiss PhytoCell™ Solar Vitis (Sel Stem Anggur). diperkaya dengan Acaiberry dan blueberry untuk menyuburkan kulit anda dari dalam serta memberikan hasil yang ketara.

Produk DOUBLE Stemcell ini akan mengaktifkan semula sel-sel pada seluruh tubuh badan agar sentiasa cergas dan bertenaga menjalani aktiviti harian. Ia sesuai untuk lelaki dan perempuan.

PhytoCellTec™ MalusDomestica - selinduk daripada buah epal
Uttwiler Spatlauber adalah nama pokok epal dari Switzerland yang ditanam sejak kurun ke 18 mempunyai keupayaan untuk menyembuhkan diri sendiri dan bertahan lebih lama daripada jenis-jenis lain, pokok epal ini hampir pupus kerana buahnya yang masam dan kurang diminati. Satu pasukan sains di Mibelle Biochemistry membuktikan bahawa dengan tahap kepekatan 0.1% daripada PhytoCellTec™ dapat memberi inspirasi kepada banyak sel-sel stem manusia yang menakjubkan sehingga 80% adalah formula rahsia yang kaya dan terkenal.

Epal ini tidak sama seperti yang terdapat di pasaraya atau kedai-kedai, ia mengandungi antioksidan yang tinggi, jika buah epal ini jatuh ke tanah, ia tidak akan kecut atau busuk untuk jangkamasa 4 hingga 6 bulan dan juga jika pokok atau buahnya tercedera, ia akan pulih dengan cepat. Antara mereka yang telah menggunakan teknologi Sel Stem Epal dalam penjagaan kesihatan mereka seperti Michelle Obama, Jennifer Lopez dan Helen Mirren.

PhytoCellTec™ Solar Vitis - selinduk daripada buah anggur 

PhytoCellTec TM Solar Vitis - selinduk daripada buah anggur 

Stem Cell daripada anggur Gamay Teniturier Freaux. Gamay ialah  sejenis anggur dari daerah Burgundy, Perancis. Ia Mengandungi kandungan antioksidan yang sangat berkesan dan merupakan penyingkir radikal bebas untuk perlindungan UV. Ia merangsangkan pembaruan yang berterusan dan memperbaiki kulit untuk mengekalkan kelembapan kulit menjadikannya lembut dan gebu. Aktiviti sel stem kulit adalah factor utama dalam memastikan tenaga dan kapasiti penjanaan semula kulit. Solar Vitis kedua-dua melindungi dan mengekalkan aktiviti sel stem epidermis - walaupun dalam kes-kes tekanan yang disebabkan oleh UV.

Acaiberry

Dianggap sebagai beri kecantikan dari Amazon. Acai adalah padat dengan sebatian yang membuat badan terasa dan kelihatan menakjubkan dari luar dan dalam. Ia padat dengan antosianin dan flavonoid yang membekalkan lebih banyak antioksidan berbanding dengan kebanyakan buah beri. Ia mempunyai 5 kali antioksidan ginkgo dan 33 kali antioksidan wain merah. Bahkan ia bukan sahaja antioksidan, beri kecil ini juga padat dengan asid lemak omega, asid amino, mineral semulajadi serta Vitamin A, B1 dan E.

Dari sudut pandangan kesihatan, kelebihan Acai adalah amat mengkagumkan, antaranya:
•Berat badan - meningkatkan metabolism dan menyingkirkan bahan buangan dan toksin yang banyak.

•Tenaga yang berpanjangan - berehat dengan lebih baik, bangun dengan lebih segar.

•Melancarkan peredaran darah, tumpuan dan ingatan - boleh meningkatkan peredaran darah ke otak supaya mampu beroperasi dengan lebih berkesan di samping meningkatkan daya ingatan dan kejelasan mental.

•Kulit yang lebih berseri - sebatian yang unik dan antioksidan menjadikan kulit dengan lebih muda dan segar. Merendahkan kolesterol, menguatkan jantung.

Buah Blueberry

Buah Blueberry merupakan penjana Anti Pengoksidaan yang berkesan. Perubatan tradisional memberitahu kita bahawa Blueberry mempunyai sejarah yang lama dalam penggunaan untuk anti penuaan, kencing manis, keletihan mata, menengangkan serviks/ payu dara, perlindungan sistem jantung, peningkatan selera makan, peningkatan daya ingatan, menyokong saluran darah, mengelak daripada jangkitan saluran air kencing dan juga pengurangan kolestrol dalam badan.

Buah yang tumbuh dimusim panas di Amerika Utara ini tumbuh secara liar seperti semak samun tetapi banyak sekali khasiat yang terkandung didalamnya. Selain buahnya, daun dan akar juga amat berkhasiat untuk kesihatan manusia. Banyak dihasilkan dalam bentuk serbuk teh!

Thursday, January 22, 2015

Pahit dan Manis..... aku tetap bersama dia

Salam.....

I miss her beautiful face.....
I miss her smile.....
I miss her laugh......



Kalau dulu..... Aku slalu bukak blog. Suke sgt update blog. Sbab blog ni dh mcm diary harian aku..... Ape sahaja cerita suka duka aku....aku akn update. Especially cerita ttg Nia n Dwisy... Suke jugak join ape2 Giveaway ataupun contest yg melibatkn ank2..... Best sbb ank2 aku comel.... Hehe

Skrg.... Nk cerita ape pun da xtau ... Hidup ni dh mcm skadar lalu je.... Xtau ada ke tdak motif hidup. Nk berjaya pun payah.

Tengok org lain... Senang nya hidup dorg... Ada suami bole tolong.... Xde duit mintak suami.... Xcukup mkn pakai mintak suami.... Aku? Xcukup ape pun sendiri.... Korek sana korek sini.... Cukup2 kan jugak....

Lahiriah nampak senang.... Lahiriah nampak xde masalah dgn senyuman.... Tp dlm hati ada siapa yg tahu??

Ada azam tahun ni..... Ada!!! Nanti tgu berjaya baru aku akn uar2 kan....

Dwisy darjah 6 tahun ni.... Sepatut nya Nia da masuk Pra sekolah.... Tp xkesampaian... Rindu dy....

Berangan nk ada pengganti Nia..... Tp ntah la. Xsempat kot. Xpelah... Redha dgn ada nya seorang waris mutlak aku tu....pd dy lah tpt aku bergantung harap..... Tpt mengadu nnt da besar.... Tpt aku bergantung kalau dah tua nnt.... Harap2 dy xlupakn aku....

Kdg2 fikir.... Dunia ni x adil pd aku....

Mgu lepas..... Dpt berita, duda aku dah kawen!!! Haha..... Sedih ke? Xde lah.... Biasa je. Dy kawen dgn janda anak 1. Ada anak lelaki bujang.... Cume pkir2.... Knapa dy bole syg ank org lain.... Knapa darah daging sendiri dy xbole nk mngaku anak? Erm.... Lelaki!! Sbab tu aku benci lelaki.....  Haha air mata menitis setiap kali ke blog ni.... Xtau knapa.... Mungkin sbab.... "Kau & Aku" adalah simbolik antara aku dan anak2....

Salam syg.... Jumpa lg....




Meet me at Facebook

Salam Morning!!!

Semoga pg ni berjalan dgn lancar.... Xmo ngantok2 kat opis... Just nk share link FB alyn... Add alyn k.





Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon