Followers

Monday, July 20, 2009

MEE BANDUNG MUAR ASLI

mee bandung muar asli

erm....nyumm nyummm.....sedapnye.....waktu aku post n3 nih n masukkan gbr....aku dah telan air liuq dah....aduh sedapnye.....rasa lapo la plak mlm2 buta nih....mana nak cr makanan...

waktu nih ntah sape dtg aku pun lupa.....sebab rempah ada lagi kat dalam freezer, so masak jek r....

menjadi tradisi family, hari raya jek mesti mak buat rempah mee bandung....udang kering sampai sekilo mak beli utk buat rempah......banyak wooo.....boleh berapa puluh org makan tuh...n berapa trip yang ulang2 makan....

kami punya rempah mmg asli n pure MUAR punya mee bandung.......x ada campur2 kacang tanah ke.....tepung jagung ke....asli ea.....mmg sedap gilos....




8 comments:

aZuRa AhMaD said...

hi lina..sedapnya mee bandung...zura sekarang dah leh guna streamyx...sbb tu lama...tak apdet blog...

R LEeN said...

lor patut la lama x nampak....

tertanya2 gak dlm hati.....knp lama xnampak zura....

blog pun x update....

dah malam ni....xtdo lg...

~roslinda~ said...

ye!!
sy nk ni minggu ini!

umie@kakyong said...

Alyn,
Cik jumie kalau balik bkt gambir, tak sah kalau tak singgah makan mee bandung muo.... selalunya beli perencah nya kat tanjung emas, gerai no 10... boleh tahan jugak la... janji sodap.

Munira Kirana said...

sedapnyer..
teringin lak nak makan....

sweetfiza said...

wah mee bandung...
dapnya...
yg letak kacang tanah tu bukan mee bandung muar ke ???

R LEeN said...

yang letak kcg tanah tu sebenarnye bukan original punye mee bandung....

tu dia nk jimat udang kering....
ye lah udang kering kan mahal ek....

dia nk buat pekat.....

aZuRa AhMaD said...

lina...sekarang dah aktif apdet blog...entri lama & baru..sudi la jengok blog zura yerr

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon