Followers

Thursday, October 29, 2009

Aku bersyukur ....

tadi ptg.....

ada customer dtg ...bersama kakak dia n seorang baby yang didukung.....aduhai....mesti comel...sebabnye aku xnampak muka baby , memandangkan baby didukung dgn memakai kain tu...

bila dia lalu depan aku.....aku nampak ada tiub masuk ke hidung baby tu.....isk knp ek...

aku : "knp? dia sakit ke?"

ibu baby : "a'a. baru balik dr hospital ni. minum n makan mmg kene pakai tube.takut dia tersedak....."

aku terus ke arah baby tu.....sayangnye....baby secomel itu dah diduga dgn dugaan yang dia sendiri tak tau apa2......

mata aku dah mula bergenang.....

aku : "since bile? xcuba pakar?"

ibu nye menjawab dari 3 bulan...dah nampak tak aktif...pakar pun suruh ke hospital biasa yang lagi ramai pakar2 nye.....

aku : "doktor ada cakap mcm mana boleh bukak tube tu?"

ibu baby : "doktor ckp, lau baby sakit mcm ni...mmg tak lama....."

Ya Allah......dugaan apa yang Kau beri pada dia ya Allah......

aku menangis........aku tak tahan melihat bayi secomel itu menderita....ibu baby tu x menangis langsung....kuat betul dia....tabahnye dia.....aku mencium baby tu....

aku rasa nak dukung dia.....nk peluk dia.....sampai sekarang aku masih mengingati baby tu....

aku bagi baby tu duit raya.....tapi x seberapa lah.....aku pun bukannya jenis yang berduit...
tapi aku ikhlas.....

bersyukur aku dikurniakan anak2 yang sihat semuanye........pada mereka di luar sana....jagalah pemakanan masa tgh mengandung.....itu sangatlah penting....

kite doakn supaya ada keajaiban utk baby tu........



No comments:

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon