Followers

Saturday, October 17, 2009

Kata2 yang menyakitkan hati aku!!! part 4




salam.....
erm....sehingga aku tak tau nk kata apa lagi.......terima kasih kepada kawan2 yang banyak bagi aku sokongan moral........dan juga kata2 untuk aku kuatkan semangat....

pagi
tadi....mak cakap..."tabahkan hati,kuatkan semangat ko.....tengok mcm Abby, kuatkan semangat!" mengalir airmata aku....tapi cepat2 aku pergi dari dapur utk elak mak nampak titisan airmata aku.....

sesungguhnya, aku masih dihantui peristiwa i
tu..... kat tpt keje, aku sering teringatkan 'mereka'......aku caci 'mereka' dalam hati.....lebih2 lagi betina tu....betina tu pun ahli Avon....jadi aku akan teringat perkara yang berkaitan.....jahatnya akalku...

sebenarnya aku pelik.....aku ke yang bersalah? aku ke punca semua ni terjadi? jahat sangat ke aku? knp semua ni berlaku pada aku?


aku teringat kata2 betina tu......


"ko tu xpandai jaga laki sampai laki cari pompuan lain!!"

"ko kongkong laki ko dari berkawan dengan perempuan..kawan pun salah!!"

"sape suruh ko duduk jauh2 dengan laki ko....tu pasal dia cari aku!!"

"aku puas hati kene tangkap....knp? ko xpuas hati xdapat jumpa aku dan ko xdapat nk tumbuk aku?, xdapat nk lempang aku? ko xkenal lagi orang sarawak mcm mana...."

dan ini adalah sms betina tu bg pada hp laki aku......

"abang terlalu ikut sangat kata isteri abg, sebab tu dia naik kepala! patut la dia berlagak berkuasa, sebab semua kete n motor dia punya! knp? abg xboleh berdikari ke tanpa dia? kuasa kan pada tgn abg!"


bayangkanlah betapa aku sabar apabila menghadapi semua situasi itu...adakah kata2 itu dari seorang kawan yang ingin melihat kawannya bahagia? bukan ke itu kata2 yang meracun fikiran seorang suami terhadap isterinya...... kenapa lah dia sanggup bercerita baik buruk rahsia keluarga pada orang luar.....dia xboleh salahkan aku sekarang......sebab aku bukan bercerita pada pakwe atau teman lelaki.....dan dia yang memulakan segalanya.......setelah aku telan sendiri....aku pendam segala rasa sakit sendiri...

sepatutnye.......dia xboleh marah aku.....dia xboleh nk menuding jari pada aku.....kerana dalam keadaan sekarang aku bukan pesalah......
aku sedih......sepatutnye dia skrg memujuk aku untuk perbaiki keadaan.....tapi sebaliknye...dia memusuhi aku.......aku tau sebabnye .....sebabnye...betina tu dah terlalu banyak meracuni fikiran dia dgn keburukan aku dan keluarga aku......

knp baru skrg mengungkit kisah 7 tahun lalu? knp baru skrg? kerana skrg x ada kesalahan yang kau nk letakkan pada aku....jadi kau korek kesalahan2 lama? sanggup kau abg......


bagaimana tabahnye aku membina kehidupan aku pada 2005 & 2006 sendiri bersama darwis....begitu juga aku akan harungi kini.....november 2007 kau datang kembali menagih kasih kami.....kami terima .....kerana darwis.....kesian dia yang amat rindukan belaian kasih seorang ayah......2 tahun kau hilang tanpa menjejaki kami......tapi aku sebagai isteri.....terima kembali kau dalam hidupku.....

september 2005, sikitpun kau tidak menjejaki kami......2 tahun aku sebagai isteri menunggu panggilan telefon dari seor
ang yang bergelar suami....dari sehari ke sehari...jangan kan telefon....menjengah pun tidak....abg nk ulangi lagi ke kesilapan dulu?

rupenye xsampai 2 tahun bersama........perangai lain pulak yg kau bawa.....mungkin perangai ini lah yg dah serasi dgn hidup abg selama 2tahun tidak bersama kami.... bercinta.... bercinta... bercinta...hinggakan lupa ada anak yang baru dilahirkan dari zuriat abg......xsempat Dania pandai memanggil abg dgn panggilan 'ayah'........ntahla.....
abg tak nampak ke mata dania yang jernih tu?.....xnampak ke mata darwis yg sayu tu?

nk tau apa yg darwis katakan pada mak(ibuku)?

"mak....kite dah besar nnti kite nk kawin sekali je...kite xnk cari perempuan lain.....kesian ibu mak..." sekecil itu pun dah pandai menilai erti kehidupan........

kami tidak bercerita....tapi dia mendengar......




aku bukn nk menagih simpati.....tp hanye nk berkongsi cerita......biar mnjadi pengajaran pd kite semua......aku bersyukur ada anak2.....biarlah mereka kenang pengorbananku......dan menjaga aku di hari tua nnti.....



10 comments:

-Nurul Afiqah- said...

assalamualaikum..
kagum fiqa tengok kesabaran yang ditunjukkan akk...
sikit pun saya xnampak tp sebaliknya akk la yang paling kuat sebab sanggup berhadapan dengan mimpi ngeri setiap wanita yang berkasih....
saya faham apa akk rasa.. saya doakan semoga akk sentiasa lebih kuat dalam menghadapi hari yang mendatang... kerana allah itu maha mendengar doa umta-umatNya yang teraniaya

"ya allah.. jika aku jatuh cinta,
.....cintakan aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya pada-MU
agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-MU"

-Nurul Afiqah- said...

Rasulullah SAW bersabda, “Orang mukmin yang paling sempurna imannya ialah yang paling baik akhlaknya, dan yang berbuat baik kepada ahli keluarganya.” (Riwayat Abu Daud dan Tirmizi) Lagi sabda Rasulullah SAW, “Sebaik-baik kamu adalah yang terbaik terhadap keluarganya; dan aku adalah yang terbaik dari kamu terhadap keluargaku. Orang yang memuliakan kaum wanita adalah orang yang mulia, dan orang yang menghina kaum wanita adalah orang yang tidak tahu budi.” (Riwayat Abu ‘Asakir).

rafirulez said...

kan aku dh ckp...lupekan die trus.jgn sms ke call ke...jgn sesekali..biokan die...die tu bodoh..tau?die ikut sgt ckp org sarawak tu,biokan....

pelacur ni mmg nk kene ke ape?
biola diorg wat maksiat byk mane pon,die dgn mus dgn suami die masuk nerake...padan muke...nnt diorg dapat balasannye jugak...

ape no pelacur ni?aku sms xjwp..dgn aku tau plak takut...

rafirulez said...

ko layan ok...adat org khawin..kdang2 gado..tp die tu xreti nk hargai ko...kalo xreti nk hargai,nk buat ape?

ko biokan je die..die ingat boleh ke die hdup..yg penting amik rm400 dr gaji die tiap2 bulan..bapak xgune...nak anak,tp xreti jage...

dah la xde pelajaran,pastu nk wat2 gaye hdup mewah plak..biokan...biokan die...bodoh pye bapak..xpe,selagi ktorg ada, anak2 sedare ktorg ni ktorg akan jaga...insyaAllah...

bsok aku dh nk pg china,pkul 9pg..doakan aku selamat pergi dan balik ok..

R LEeN said...

aku xdpt nk sms betine tu lg.....

dh xsms dia pun.....

mls.....byk yg sakit dr yg manis...

~roslinda~ said...

你说得对!!=ni shuo de dui!
bet0l tuh..~
aku taw aku tak da pengalaman mana,tapi aku belajar daripada penglihatan kat orang sekeliling aku...
aku rasa dia amat2 jahil dari segi semuanya..
aku sbg adek,,
aku sokong apa yg mak ckp..
awis n dania no worries,,
we r here f0r them.
g0 t0 hell with that fo0l~

sara said...

Alyn...nitis air mata baca entry ni...darwis yg kecik tu pun paham..

R LEeN said...

sara.......

apa patut alyn buat.....

suami alyn makin hari makin membenci alyn.....

Drama Mama said...

every marriage ada dugaan nya. moga awak tabah menghadapi segalanya.sedih saya baca ni

::Leily | Ummi Alya Husna:: said...

salam akak..
sedih baca n3 akak ni..
Ya Allah, mintak dijauhkan perkara ni.. takut!!!
tapi, tabah betul akak ye..
sabar kak ye..

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon