Followers

Saturday, October 31, 2009

Kembali Berdikari seperti 2005 part 1

August 2005,

masa tu, dwis baru berumur 2 tahun 7 bulan......erm...rumahtangga mula goyah. bukan disebabkan orang ketiga...tapi kerana perangainye yang tidak berubah2....berhutang sana sini...membebankan aku utk membayarnye..... tiada perbincangan...tiada kata2 yang dibincangkan utk meleraikan masalah...kami kurang berkomunikasi jika mempunyai masalah....mungkin itu adalah punca keretakan kami...


darwis di saat bahagia bersama keluarga...

dgn gaji aku 1k sebulan....dan dia hanya 800, apa agaknye yang boleh dibuat? bayar kereta, umah sewa, hutang bank rakyat semua.....org jaga anak.....ntah tinggal berapa agaknye..aku pun kurang pasti....

tapi, apa yang mmg aku ingat sehingga kini........setiap hari budget aku makan hanya RM1 sahaja...budak sekolah menengan pun budget sehingga RM5 aku rasala.....

duit minyak kereta g keje....aku dah asingkan awl2...sarapan pagi...aku kdg2 sarapan dan kdg2 tidak....tapi, aku amat berterima kasih sgt2 pada wak jam pada masa tu....dia layan aku mcm anak sendiri.....dia payung aku hampir setiap hari.....dgn sarapan itu jek lah aku dapat bekalan tenaga sehingga esok hari......RM1 aku mana? aku gunakan untuk beli makanan darwis....dulu... di Segamat...ada kilang Mitsumi...dan deretan kedai di luar kilang tu...mmg banyak makanan murah2.....setiap hari balik keje aku kana g sana, n beli nasi goreng kesukaan dwis RM1...n kalau ada duit lebih, aku akan li kan ayam atau telur goreng....tapi jarang sgtlah dapat ayam.....aku suap makanan ke mulut dwis setiap hari.....menitis airmata aku.....siapa yang ada? siapa yang ada di sisi aku ketika itu???? hanya anak!! darwis yang dapat merasai susah senangnye aku mengikat perut setiap hari.......selalunye dwis makan tak akan sampai habis.....dan aku letakkan bakinye di dapur.......nanti, suami aku balik.....dia boleh makan....knp xmasak?? barang dapur tak ada.......


Darwis sekarang...umur kecik, tapi banyak pengalaman hidup

Aku tak dapat bayangkan keadaan aku pada masa tu......aku bukan nak mengaibkan suami....tapi, apa yang aku tulis ni.....untuk mengingatkan kisah aku yang banyak pahit dari manisnye.....

aku dan wak jam, di arahkan dtg bertugas sehari jek...

knp dia tak pernah nak nampak kebaikan2 yang aku berikan......knp mesti hatinye keras seperti batu? knp ego nye setinggi gunung...knp lagaknye seperti org muda? knp xserik2? aduhai....

kepalaku sentiasa ligat berputar....bagaimana agaknye aku nak kenekan dia kembali....dan aku akan pastikan....dia akan datang MELUTUT meminta kemaafan dariku....

mana ada perempuan yang nak bermadu.....termasuk lah aku.....tapi knp aku buat syarat?

hati aku dipenuhi dendam2 kesumat.....

aku sebagai isterinye.........aku tak akan terburu2 memfailkan apa2 kes...biarlah...selagi aku isteri pertama.....aku layak untuk turunkan tandatangan memberi kebenaran untuk dia berkahwin lagi....masalahnye skrg kan.....betina sundal tu pun xcerai2 lagi....

kalau dia xnk tandatangan aku.......dia kene lah modal pegi seberang mana2 utk kawin.....ye r...nk modal passport lagi...mahal woi...lau xnk modal banyak....BERENANG r apa lagi.....hahahha

isk aku bengang tol la.......apa aku nk buat lagi ek......

pagi tadi, aku dapat sms dari dy.......aduhai....mcm ni punya org pun ada.....xpe...aku masih cool....

dia tulis....aku bangsat, aku sial....n yang paling best..."aku Mus**** Jo**** Haramkan kau Roslina Hanim Ramli gunakan duit aku tanpa kebenaran aku utk diri sendiri dan juga utk anak2 (darwis & Dania)...aku bersumpah n aku haramkan dunia dan akhirat"

huhuhuh.........ada aku kisah???????

ni la dia namanye org yang sangat2 jahil.....ntahla....






5 comments:

sara said...

adoi..jeles ni, jeles. dania da jalan, danny x jalan2 lagi..huhuhu

~roslinda~ said...

nampak sangat diri sendiri bodoh.
tak tahu hukum.
terlalu bangga dengan 'kelebihan' tu.

[S]itie [B]Um [B]Um said...

hm..mungkin terlalu muda utk ct komen entry ni. but my mom experienced the same thing with my dad masa ct masih br belajar merangkak. My mom try to be strong...die gagah jugak idup sbg ibu tunggal. then mahkamah luluskan cerai fasakh yg my mom apply. pastu.. the 1st 5 years..agak susah. tp demi anak2. now, she's married to my stepdad. and Alhamdulillah. kami bahagia. Ct doakan akak sentiasa di kelilingi oleh org yg menyayangi. akak. Be strong. =)

karipapsayur said...

Isteri yang menggunakan harta suami mana ada istilah x halal nih! Da mmg tanggungjawab dia memberi nafkah!!

Husband you nih macam x penah dapat didikan agama langsung!

You didik laa darwis ye.. Be a gentleman. dan yang penting tahu hukum hakam agama. Jangan jadi mcm bapa yg x reti pasal agama

Haihh

aZuRa AhMaD said...

btul...sbg seorang suami..dia la yg patut bagi nafkah zahir batin...kalau kita mencuri duit sekalipun dari suami...mmg kita patut amik kalau suami terlalu kedekut...

baru ja dgr dari semanis kurma..Dato'Harun Din

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon