Followers

Wednesday, October 21, 2009

kenapa aku semakin parah??

aku tak tau nk mulakan mcm mana.....

tapi hati aku betul2 sedih dgn keadaan skrg.....sejak pagi tadi aku menangis.....aku tak tahan..knp ni..knp aku x sekuat dulu.....

aku confius dgn diri aku sendiri..........aku syg kan dia......tapi aku sedih sbb dia mempergunakan aku utk kesenangan diri dia.....kelmarin masa kite jumpa....dia menjadi seorang yg ganas.....dia sempat pukul aku di depan makl0ng, mkngah n ktaty.....perasaan apa agaknye yg ada dalam diri dia ketika itu.....

selepas kami jumpa, aku fikir aku akan berpisah dgn aman dan secara baik.....mungkin menjadi teman rapat.....tapi, sebaliknye bila semalam aku mendapat email dari dia yg begitu mengecewakan aku.....

dia salahkan aku keluar umah dan ambil barang2.........dia salahkan aku atas semua yang berlaku....dia kata, dia tak halau aku dn anak2 keluar dari rumah....knp perlu dia bawa aku balik....dia kata juga...aku yang buat keputusan lari dari dia....keluarga aku yang pisahkan kami....dia mengaku yang dia tak berharta dsb......tapi, aku buat dia mcm apa........

kenapa kesalahan tu di balikkan pada aku..................aku tertekan dgn semua ni....aku tak boleh bila aku dipersalahkan sdgkan dia yang patut rasa bersalah kerana curang pada aku.....

Ya Allah.......apa yang patut aku buat........semua org kondem aku......semua org salahkan aku....abis aku? aku nk salahkan siapa????

aku tak kuat........aku tak tabah mana.......aku nk lari.....nk lari dr keadaan ni semua...tolonglah pergi......tolonglah bantu aku....

aku xtau nk mula dari mana.........aku nk lupakan dia.......



8 comments:

karipapsayur said...

jangan rasa tergugat bila suami salahkan diri kita. Sebab memang itu saja taktik dia untuk lemahkan semangat kita. Dia tahu kita perempuan mudah rasa bersalah. Kita mudah percaya sbb kita sentiasa nak jadi isteri yang dengar kata suami. Sebab kita ikut buku agama,"Patuh Suami!Patuh Suami"!Dia amik kelemahan kita untuk hentam kita balik. Jangan percaya! My ex-hubby juga bermain dengan isteri orang. So damn hurt but it is not my fault. Isteri orang tu pun bukannya baik sangat. Dia sebenarnya bekas skandal kawan baik ex-hubby i. So, it shows mereka memang layak bersama. Lelaki durjana bersama betina lenjan. Kan?

ida said...

lyn, ko kena tabah menghadapi semua kenyataan... x guna kau lari sedangkan ini semua adalah realiti.. cuba untuk menghadapi semua dugaan yang allah berikan.... anggap antara kau dan dia dah x der jodoh... x perlu cari kesalahan siapa... siapa salah ..siapa betul .. bukan persoalannya..masing2 ada silapnya..jangan fikir apa yang orang kata @apa yang orang akan kata.. masuk telinga kanan keluar telinga kiri jer..yang penting kau kena ingat masa depan anak2 kau...
jangan menoleh kebelakang lagi kau harus pandang kehadapan...
cuba isi masa terluang kau...sibukan diri sendiri... jangan banyak termenung....kalau teringat kisah2 yang menyakitkan cubalah buat sesuatu yang lain...semoga kau terus tabah menghadapi hari2 yang akan datang...ingatlah...kalau nasib kita susah ada orang yang lebih susah lagi...

waizuri said...

ape yg payah2 sgt....
apis slama ni xnak masuk cmpur...
tp ni kali ke-2, anak buah pon dah 2.
mak pernah buang ko ker????
xpernah kan...laki ko?????...
dah kali ke 2 tau....
mak tau ape yg terbaik utk ko...
mak dah ckp jgn bagi ruang lg, dgr je r...
jgn pening2 kepala r, apis pon laki..
laki ape kalo anak br lahir pon jenguk pon 2bulan skali...
dia xterasa tggungjwb lgsung.sbb tu mcm x perasaan...
aku ngn anep lg slalu balik tgk bdk2 tu....
senang citer, laki xbertanggungjawab, x rugi pon kalo hilang selama2nya....
thats all...

Anipah Ahmad said...

Sy belum berkawin, belum melalui semua tu. Sy tak layak utk memberi nasihat. Sy mengikuti semua rentetan. Tp sy amat menyetujui semua pendapat2 terutamA dari org2 terdekat dalam hidup alin. Keluarga n adik beradik lebih menjamin ikatan sepanjang hayat.

Kekuatan tu dtgnya dari diri kt sendiri serta di sokong dari pihak2lain. Kenapa perlu melayan perasaan mengingati org yg telah menyakiti fizikal n perasaan.
Memang mudah utk ckp, lupakan dia, tp apa lagi pilihan terbaik awak.

Sy cdgkan awak buat satu entry khusus utk sesiapa mengundi, pilihan samada menyokong awk "utk ketepikan dia dari hidup awak" atau "awak terus mengharap utk hidup dgnnya". Sy sure sgt apakah keputusan undi itu. Fikir2kanlah alin..

MY HEART said...

Awak,

Memang perit untuk menerima hakikat suami sudah ada orang lain. Kembali papa ALLAH. Mohon kepadanya agar diberikan kekuatan dan ketenangan dalam menghadapi dugaan yang berat ini.

Hati dah perasaan adalah milik ALLAH. Mohon padanya agar diberikan semula perasaan kasih sayang suami awak pada awak. Insyallah.. Allah tu maha pengasih dan penyayang..

rafirulez said...

SORRY IS THE MOST HARD WORD TO SAY.......

this is for the 2nd time.aku xnkla anak sedare aku mcm ni..bapak die,pakcik2 die cukuplah...kasih syg mak ngan ayah yg diberikan lebih byk daripada ayah die sendiri....

mmg nk lupekan die susah..tp nk wat mcm mane,just lupakan....jgn lembutkan hati je..jgn ingat memori2 lame tu...xpayah..membazir je....baik masak lomak lg sodap...

Mohd Arzaiee & Norzitaty Rubaya said...

alyn akalo alyn nk lupakn...juz leave it...jgn teragak2...both of u can be friend...juz friend for drawis n dania...

kalo rasa nk bercuti, g la bercuti tenangkn fikiran k!pape sms or call ktaty

Mak said...

alyn,mmg perit nak hadapi semua ini...yg tak pernah merasa mmg takkan tahu..tp kalau mak berada di tempat alyn mak akan cakap "GOODBYE"

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon