Followers

Friday, April 30, 2010

CONTEST HARI IBU


Salam......

jeng jeng jeng....

cpt3...nanti dah kul 12 xdpt nk join c0ntest!!!

nk join x? sempat ke? ah xpayah la wei......

tapi aku nk suh darwis join jugak......masalahnye, dia plak da tdo...

my m0m....

Hjh R0siyah Hj Suratman berumur 56 tahun genap pada 14 April yang lepas...

seperti yang adik syg aku *syg syg syg..... huh aku jek yg syg dia* huhu cerita kat dalam contest dia la kan....mmg semuanye benar benar belaka....cerita dia kat sini la... dekat situ pun ada jugak...

aku nak tambahkan lagi ni, mak mmg tabah....

ketabahan mak disokong kuat oleh anak2 nye jugak yg lancang2 mulutnye...

menangis, sian tau...9 tahun!!! dihina!! dicerca!! semuanye....tapi, mak tetp tabah!! caiyok!! bukan semua org boleh tahan dgn tuduhan yang sememangnya terjadi krn Qadak dan Qadar Tuhan.

erm.....kehidupan keluarga kami dulu, x semewah ini....skrg pun kami masih bersederhana.

dulu, mak dan ayah mengajar.

balik dari sekolah.....kul 2 ptg....mak n ayah akan ajak kami adik beradik ikut mereka.... g mana? g kebun mak kat bakri. mak n ayah noreh getah kat kebun yang sekangkang kera tu...

sementara mak n ayah noreh...aku, hafiz n hanif akan angkat getah beku. pungut yang ari sebelumnya punya hasil....hani? dia apa lagi...main lompat2 kat atas pondok la....tu jatuh parit...wakakkaka

masa tu getah mmg mahal......kitorang mak bagi sorang rm5...agaknye r... x ingat la... tapi ada la upah....sian kan....

mana ada cikgu yang nak buat tu semua skrg????

sebelum mak noreh getah, mak pnh buat batik tulis tangan.....

pakcik ada kilang Batil Alpha masa tu......jadiknye, malam mak akan g canting batik....masa tu aku kecik lagi.... nk colour bunga pun mak x kasik...

mak mmg kreatif, tapi mak pelik....knp ank2 dy xde yg kreatif...huhuhu

masa keje kat kilang batik tu la.....adik aku ni, si hafiz...masa tu kecik la lagi...hani confirm la xde lagi....hafiz boleh gaduh la plak dgn anak jiran nenek aku yang dkt2 dgn kilang tu......

ala, adik aku just cko "kiki pencuri, kiki pencuri" huhuhuhu

nk tau? mak kiki serang mak aku daaaa.....

sudahnya sian hafiz kene marah dgn mak.....huk huk huk huk....mak syg anak2, tapi, mak terpaksa marah sbb nk puaskan hati org tu....huh. busuk punya org

skrg....... mak dah pencen. amek option.

mak jaga anak2 aku yang nakal bagai tu kat umah sementara aku keje....

sian mak.....dgn masak kan ayah lagi....huhuhh aku nk jugak tlg mak cr kan org yang nk dtg umah jaga dania....tapi x ada lagi.

huhuhuhu........byk lagi cerita mak aku yang aku xboleh nk titipkan lagi....

mmg sadis2 semuanya.....

sadis jugak cerita hidup aku.......

apa pun, aku BERSYUKUR sgt2 sbb ada mak!!!

alyn syg mak!!!




  • upload gambar korang bersama ibu tercinta. (done)
  • marilah join dgn klik di sini
  • buat 1 cerita lucu, manis atau ape je tentang korang bersama ibu tercinta. (done)
  • korang wajib letak nama entry untuk contest nie "CONTEST HARI IBU" (done)
  • hanya 1 gambar dan 1 cerita dibenarkan untuk seorang peserta.
  • link blog saya dalam entry korang.
  • wajib jadik follower. (done)
  • harus penuhi semua syarat di atas
  • jgn lupa ltk kn pic di atas dlm entry (done jugak)
  • tarikh tutup penyertaan : 30 APRIL 2010
  • YANG PALING PENTING, pemenang bagi contest nie akan dapat RM100.00










No comments:

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon