Followers

Wednesday, July 27, 2011

Nia Kuat!

awal2 masa Nia sakit

masa ni, Nia masih sihat....
ibu akan menangis tiap kali nampak Nia ada rambut....

I miss her so much!!!!

Tube mmg akan sentiasa dgn Nia sepanjang kemoterapi...

gbr terbaru Nia......beriadah dgn face mask and hat...
semua org akan pandang Nia.....



Ini lah Nia....dy xbebas seperti budak2 lain....


Salam,

27 July 2011,

aarrgghh.........dah 5 bulan, ank kesayangan ibu melalui nya...

Syg, walau apa pun Nia rasa....ibu nak rasa bersama2 Nia. Maafkan ibu sebab xdapat teman Nia kemo esok di Daycare HSI...Ibu kene keja syg...berilah ibu keje ye....agar ibu dapat duit lebih dan boleh bantu mana yang patut.

Sumpah, tiap kali ibu tengok gbr Nia masa Nia sihat dulu.....ibu akan menitis air mata. rasa nya mcm baru semalam ibu rasa sakit melahirkan Nia...Nia ank yang ibu tunggu2 dari dulu....ibu syg Nia...

Satu persatu dugaan akan diberi pada ibu....knp? x ada org yg faham apa ada dalam hati ibu...ibu yg selalu bawak masalah, marah kah mereka terhadap ibu? duit habis pun kerana masalah2 ibu...ibu kah punca segala masalah?

Ya Allah, aku xpernah mintak semua ni berlaku pada aku ya Allah....kau uji aku dengan pelbagai masalah seakan2 aku sahaja yang Kau nampak...Astaghfirullahalazim.....

Nia, seorang budak perempuan yang berumur 2 tahun 5 bulan....budak sekecil ini dah pandai menelan pil!! ibu bangga sangat dgn Nia.....bangga sangat2......baru 2 tahun, tapi Nia dah hadapi pelbagai rintangan...

start dari 20 July 2011, Nia kene makan pil Dexalone sebanyak 12 biji sehari, daripada makan sebiji2....Nia dah xnk.....Nia nk hancurkan plak.....dan tiapkali hancurkan 6biji pil tu.....ibu sedih...mcm mana lah agaknye rasa pil bila dihancurkan.....tapi Nia makan....tanpa muntah mcm dulu....siannya ank ibu.....

kawan2......doakanlah ank saya, agar dapat sembuh sepenuh nya seperti dulu........aku dah xtau nk tulis apa lagi, airmata aku laju mengalir tiap kali nk menulis tentang Nia....sebab tu aku dah lama x update blog..

Ps: kawan2 yang nak tempah kuih raya, jomlah ke FB saya.......




4 comments:

AeN@FiRiN said...

salam'alaik kak..
akak, akak kene kuat ye..
sume ni brlaku tande Tuhan tu syg akak..
sy tau akak kuat.. dan akak kene kuat demi Nia. demi insan2 yg sygkn akak..
mungkin ade hikmah yg trsembunyi yg akak xtau..
xpe kak, jgn putus ase kak..
brdoa dn terus brdoa..
xmustahil 1 ari nanti kepayahan, keperitan, kesabaran akak akan trbayar dgn brjuta kebahagiaan..
ape2 pun sy sbg adek akak sntiase doakn yg trbaik utk akak dan Nia..
senyum salu kak..=)

precious innocent said...

alyn, saya tak berani nak jengah your blog sebab takut air mata i tumpah... bertabah ye alyn..

teringat kata-kata. 'allah tak turunkan dugaan kat sebarangan orang, kecuali dia tau setakat mana kekuatan orang yang diduga tu...'

-MamaEmma®-

Ummu Fatimah said...

Assalam,
Takziah atas pemergian Nia. Semoga tabah hadapi ujian dr Allah ini. Yakinlah pasti ada hikmahNya. Hari ini pula genap 12 thn putera sulung sya meninggalkan sya. InsyaAllah Nia akan tunggu ibunya di syurga nanti.

Rumahku Syurgaku said...

Assalamualaikum,
akk ,takziah sy ucapkn pada akk, bila saya baca blog akk ni menitis2 air mata sya,betapa kuatnye akk,sy tk tahu la kalau ia terjadi pada saya,adakah sy kuat untuk hadapinye...nauzubillahiminzalik...apapun kak saya doakan akak sentiasa tabah,kuat semangat untuk teruskan perjalan hipdup ini....arwah nia akn tunggu akk dipintu syurga nanti insyaallah..

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon