Followers

Tuesday, August 30, 2011

Selamat Hari Raya sayang......

Selamat Hari Raya Aidilfitri....
Kepada semua bloggers & pengunjung setia blog ku ini....




Foto Raya Kenangan 2010'

Speechless!!!

Sepatutnya kemeriahan tahun lepas disambung hingga tahun ni...dgn hadirnya dua org baru dlm keluarga kami, iaitu Nur Safiyya Humaira dan Hasif Qusyairi...iaitu ank saudaraku.....yang menggenapkan cucu mak dah 4 orang....iaitu 2 pasang...

Tapi kite mmg xboleh nk melawan takdir kan? bila Dia nk ambik....sekelip mata Dia akan ambik.....dan akhirnya, aku telah kehilangan anak yang paling aku sayang iaitu Dania Emelda Aqasha.....

Tahun ni,kami sambut ala kadar....xsemeriah dulu..dan xtau lah tahun2 akan datang mcm mana....

6.30pg,
aku dah bangun dan bersiap2....siapkan dapur. mak dah masak awal pagi tadi....aku pun xsedar mak bangun pukul berapa utk menyiapkan lodeh...sbb yg lain semua dah siap mlm tadi...

aku buat keputusan memakai baju blouse, jeans dan tudung hitam pagi itu....

7.00pg,
aku dan ummi bertolak ke kubur, utk ziarah ank ibu yang comel tu...Nia.
kami naik motor je, sbb mesti ramai org pg ni...walaupun ziarah Nia dah menjadi rutin harian aku....tapi, pg ni tetap aku rasa lain bila sampai ke perkarangan kubur...

ya Allah, sungguh berat dugaan Mu ini ya Allah...sesungguhnya aku amat2 merindui pu3 ku ini....aku ingin sgt memeluknya, menyiumnya setiap pagi seperti biasa aku lakukan setiap hari.....dan ingin menyanyikan lagu selamat pagi....Nia, ibu syg adik...

7.30pg,
dr kubur, aku terus ziarah nenek...mintak ampun dan maaf. xperlu lg tunggu sape2..aku xnk jumpa ramai org pg ni....sbb, mereka sambut raya dgn kemeriahan dn kegembiraan, tapi aku? Allahuakbar

11.00pg,
kami berkumpul di depan.....aku salam ayah, salam emak.......berjurai lagi airmata. sesungguhnya, kami amat merindui Nia....merindui keletahnya...
aku, emak n Ummi menangis xtahan pagi ni.....terlalu rindu padanya...

gelang tangan yg ibu beli, xsempat adik pakai....xpelah nak, ibu bg Ayya pakai ye sayang...

nia banyak tinggalkan kenangan untuk ibu, sampaikan ibu xtertanggung rindu kat Nia. Jenguklah ibu sayang......ibu rindu.


video

video

4 comments:

ummi nia said...

sayu hati...menitik lg airmata sy kak..hope akak kuat & tabah..

MARIA LIZA said...

Selamat hari raya...Semoga Nia tenang di sana...

mr&mrs affendy said...

Ya Allah..menitis air mata saya bila tgk video nia nyanyi lagu ibu...semoga nia di tempatkan bersama org2 yg beriman..AL-Fatihah..

Eryati said...

sedihnya...xtau nak kata apa..

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon