Followers

Sunday, August 21, 2011

She's critical.......

salam wahai rakan2 alammaya ku......
ingat x lagi dgn puteriku, Dania Emelda Aqasha?? dy dalam keadaan tak stabil skrg...saya sempat meluangkan masa seketika ini, untuk menulis hanya untuk meminta jasabaik rakan dan taulan, samaada kenal saya atau pun hanya kenal di alam siber ini.....utk sama2 mendoakan kesejahteraan puteriku ini......

she's diagnose leukimia pd 12 feb 2011, dan skrg dah cycle yang ke 3...sepatut nye hanya mengambil masa lagi 3 minggu shj untuk menghabiskan cycle ini....dan selepas itu..masuklah maintanance di mana pu3 ku ini hanya sebulan sekali shj mendapatkan rawatan....

tapi, sesungguhnya Tuhan itu maha Penyayang....Dia menduga kami sekeluarga dgn ujian yang amat berat utk kami tempuhi......

9hb Ogos, last ASPA (injection Kimo)...dy mendapat diarrhoea..dan dia amat2 kuat untuk tempuhi semua itu....

11hb Ogos dia dimasukkan ke HSI selepas menjalani kemo....utk menjalani rawatan diarrhoea..

12hb Ogos alhamdulillah dibenarkan balik kerana dah xde buang2 air lagi.....

14hb Ogos selepas pulang ke muar pd jumaat tu, dy buang2 air kembali....dan minta dimasukkan ke hospital kerana xtahan dgn sakit perut. kami bawa dia ke HPSF Muar, sbab pd kami diarrhoea mungkin boleh ok setelah 2-3 hari dpt rawatan....

18hb Ogos, kami rasa, kami perlu bawa dy ke HSI..perlu!!! dan tetibe tekanan darahnya merundum jatuh...yang menyebabkan pihak HPSF tidak membenarkan kami mmbawanya ke hsi selagi darahnya xstabil...


18hb Ogos, dy dimasukkan sehingga 3 jenis ubat utk menstabilkan tekanan darahnya...

aku xtdo semalaman walaupun seharian aku sakit gastrik....sehingga dirawat di Kecemasan hpsf.
semalaman aku menjaga nya....ajak dy tengok upin...supaya dia dpt hilangkan rasa sakit perutnya tu.....

5.30pagi, akhirnya aku tertewas dgn mataku.......aku terlelap......dia pun dah tdo masa tu

6.30 pg, aku terjaga......

nurse " akak, sy dah bg ubat demamkul 6 tadi....adakat meja. nk kejutkan akak xsampai hati sbb akak br tdo..."

aku" ha yelah," lantas bangun dan menyediakan ubat2 yang nk disuap kpd dia....

aku "Nia....bangun sayang..mkn ubat nak," sambil mengangkat nya utk didudukkan......

nauzubillah.......dy kejang!!! aku lantas memanggil dokter..........emergency!!!!!!!

lebih 30minit dy dipulihkan.....olehkerana sawannya lama, maka dokter terpaksa pasang tube utk membantu pernafasan dia.....dan dia,terpaksa ditido kan....


bengkak dah muka nya........sampai hari ni, darahnya naik dan turun....
sel darah putih nya jatuh, dn itu yg menyebabkan dy lambat nk melawan penyakitnya....



kawan2.......
aku x akan minta duit......
tapi, hanya 1 minit selepas solat anda.....tolonglah doakan anak ku ini, Dania Emelda Aqasha dupaya dia dapat melawan penyakitnnya, supata dia kuat semangat......dan kuatkan semangat ku juga utk menempuh segala cabaran ini........1minit je!!!




54 comments:

mama Rayqal said...

Ya allah kak.. Sian nye.. Kecik lagi anak akak... La ila ha illa anta subahanaka inni kuntu minazzalimeen.. Semoga dipermudahkan segalanya untuk anak akak dan keluarga. Harap anak akak kuat lawan semua ni. Insya Allah.

oneyani said...

Ya allah sampaimtahap ni..imsyallah kami semua buat yang terbaik buat puteei akak..doa di bulan puasa ni moga dimakbulkan..moga anak kecik ini makin kuat

Anonymous said...

semoga allah kuatkan semangat utk kamu berdua, semoga nia kuat utk melawan penyakit nya dah cepat sembut. InsyaAllah.

Najwa Sofwani said...

luatknye dugaan utk akak
iA akak, anak akak akan sembuh..same2 kite berdoa utk kesihatan anak akak
allah sentiase ade untuk hamba-hamba-Nya yg memerlukan

cintahatikami said...

salam kak..mengalir airmata saya setiap kali membaca cerita akak..berat mata memandang berat lagi bau yang memikul..nia puteri kesayangan akak memmang sangat kuat..insyaALLA kak mudahan ALLLAH swt ringankan dan sembuhkan la nia..ingin rasanya saya memeluk nia....terlalu sayu hati ini...ALLAHUAKBAR....

cintahatikami said...

salam akak..menitik airmata saya bila membaca cerita akak..berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..moga ALLAH meringankan dan menyembuhkan sakit nia..sayu rasa hati..puteri akak sangat kuat...rasa ingin saya memeluknya...ALLAHHUAKBAR

R LEeN said...

terima kasih dgn doa awk semua....
tp sy masih memerlukan lagi doa2 tu.....

IntaNBerliaN said...

Ya Allah ya Tuhanku.. menangis saya baca entry ni... moga2 Nia kuat tempuh dugaan ni..

Izinkan saya berkongsi cerita ni dekat blog saya supaya lebih ramai lagi.. kawan2 kita di luar sana mendoakan adik Nia..

Ojie samsudin said...

Kuatkan semangat awk lyn,
kami sekeluarga sentiasa mendoakan yg terbaik utk lyn n adik nia..jaga kesihatan awk juga..
We luv u nia..;(

R LEeN said...

ye......saya izinkan.
nnti berilah link pada saya ye.
doakan ank sy

MARIA LIZA said...

kuatnya dia...

Makbed said...

kuatkan semangat ye. saya pinjam entri awk ni untuk dipaste kat blog saya...

SHEHAN ISMAIL said...

SABAR YE KAK.. anak saya pn kerap masuk hosp & sangkaan saya, itu dugaan yang maha dahsyat buat saya. namun, masih ada yg berat spt ini. Ya Allah. Saya yakin, akak seorang yg kuat & tabah. Saya doakan kesejahteraan dania.. amin..

Cute MuM said...

cute mum baca kisah adik dania dari blog intanberlian.. harap leen tabah menghadapi dugaan ini yer.. semoga adik dania lebih kuat semangatnya dari apa yang kita jangka.. AMIN..

minta izin share cerita nie yer..

:: Mrs.Eady :: said...

kak...izwa doakan semoga semua nyer selamat.....

http://nurul-izwa.blogspot.com/2011/08/shes-critical.html

amiey lee said...

insyaAllah... kami akan doakan..semoga terus tabah...

Ya Allah hanya kepadamu kami bermohon..semoga Adik Nia segera sembuh aminnnn

mummy_ayu said...

sedihnya tgk pic2 adik nadia ...wayar sana sini..sian sgt..semoga nadia cepat sembuh & to Leen..kuatkan semangat key....berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul...

Mummy `Aish said...

Ya Allah..Ya Rabbi..kuatkan semangat kak..sy mtk izin sebarkan bantuan akk di blog sy..InsyaAllah..

NM02 said...

Ya Allah Ya Tuhanku

sesungguh Engkau Maha Besar, Maha Berkuasa atas segala kejadian alam ini. aku pohon padamu Ya Allah, kau berilah kekuatan kepada ibu damia emelda utk terus tabah dan kuat mengharungi dugaan dari Mu ini Ya Allah, Kau panjangkanlah usia anak kecil ini, kuatkanlah semangat dia Ya Allah.. berikanlah dia ruang dan peluang utk meneruskan kehidupan ini Ya Allah.. sesungguhnya Engkau Maha Mengasihani..amin

Ciare Baha said...

insyaAllah, akan saya doakan yg terbaik utk anak puan..mudah-mudahan dia cpt sembuh. aminnn

pja said...

Ya Allah...semoga dipermudahkan sumernye...x sanggup tgk budak kecik cmni...huhuhuhu

aizamia3 said...

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul..
moga awak tabah dalam mengharungi dugaan ini..
sabarlah dalam apa juga ketentuanNYA..

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

Insayallah Kami akan doakan untuknya...moga ibu tabah..
jue copy n kasi orang lain baca ye..

ady said...

insyaAllah...sama-sama kita doakan

Cik Purple Pinkypuff said...

kesiannya.. baby lg.. Ya Allah, semoga adek dania cpt sembuh.. harap akan tabah menempuh dugaan berat nih.. cp pon mintak izin nak share..

nabila azmi said...

insyaallah...sy akn doakan juga..semoga si kecil tabah..n kuat...insyaallah..

Mommy Fara said...

Sy tahu, berat mata memandang...berat lagi bahu yg memikul. Apa yg terdaya saya hanyalah secebis doa dan kata-kata perangsang. Semoga kamu tabah menghadapi hari-hari mendatang.

lydzar said...

besarnya dugaan Allah pada awk sekeluarga. Harap dapat hadapi dgn penuh sabar dan redha. saya doakan anak ini kembali sihat..ya allah perkenankan lah..

CIK PARO! said...

sebak kak..
walaupun saya tak de anak, tapi saya ada adik lebih kurang besar ni..
semoga akk tabah.kuat mengharungi dugaan ni..

Jiejah @ Iza said...

semoga Allah memberi kekuatan pada sikecil ini untuk melawan penyakit nya ..cepat sembuh yer sayanggg ;-(

beautybazaar said...

Salam..Dapat tahu pasal Dania via FB. Takziah from me. Tak ada yang lebih sedih daripada kehilangan ahli keluarga especially menjelang musim raya. Dania dah lepas segala derita & dia ditempat yg lebih baik. Sabar ya, sebab dia tunggu awak kat sana. Insyallah nanti akan berjumpa semula.

aLeesYa's Mummy said...

Ya Allah..sembuhkanlah dania dan semoga akak sekuarga sabar dengan Ujian dariNya ini...Doa dan doa, semoga dania kuat semangat dan cepat sembuh.

fariza said...

ya Allah berilah kesembuhan pada anak kecil nie. Amin.amin.amin.

saya letak dalam FB saya ye.

mummy_ayu said...

takziah ye ....be strong..Allah lebih sayang kan dia....Al Fatihah untuk Arwah Dania..:-(

Anonymous said...

kuatkan smangat kak..sy doakan semua akan bertambah baik..sgt terasa sbb kezen 6 years old pun diagnose luekimia nov 2009..msh lg dlm rawatan..
sejak tu dia minum air zam2 kak..x minum air lain..makan pun pantang2..
alhamdullilah he getting better..cuma emosi dia cepat snesitif..

smuoga adik nia pun sama..cpat2 sembuh..amin....

|| NaFiRaa || said...

Semoga Dania kuat untuk menempuh dugaan ini.. dan semoga adik Dania cepat sembuh.. aminn..

Life is Beautiful with Premium Beautiful said...

eventhough i never know u personally,tapi after reading your story...terus mengalir air mata saya...tabahkan diri dan banyak2 berdoa yer...insyaAllah dengan izin Allah SWT, ur baby daughter akan cepat sembuh...my doa will always be with her....

Sayang sokmo said...

salam....sayunye hati akak melihat keadaan anak...Akak doakan semoga Emelda Aqasha kuat tuk melawan penyakitnya....buat ibunye...banyak kan bersabar yer....sayang dari akak Ikin....

Sayang sokmo said...

salam....sayu sungguh hati akak melihat keadaan anak..akak doakan semoga Emelda kuat semangat tuk melawan sakitnye...buat ibunye...Banyak kan bersabar yer...salam sayang dari akak....!!!

Sayang sokmo said...

Salam....banyak kan bersabar yer...akak doakan agar Emelda kuat semangat tuk melawan sakitnye...!!!.

littlehumblelynn said...

Salam perkenalan


sy doakan setulus hati moga anak awak cepat stabil dan sembuh.amin.

nieda said...

Sama2 kita doakan semoga Dania akan sembuh dn ceria seperti biasa. Di harap bulan mulia ini moga2 doa kita dimakbulkan. Apa2 pun Allah lebih mengetahuinya. Jaga diri..

ummu muhammad said...

semoga puan leen beroleh ganjaran pahala yg bukan sedikit disisi Allah..kami sentiasa mendoakan yg terbaik untuk nia dan puan leen disisi Allah insyaAllah!

ummu muhammad said...

puan leen tak cube rawatan alternatif dari makan ubat terus?

boleh try tgk sini http://kuskom.net/

semoga ade penawar selain bagi terus nia dgn ubat..

anaMuslimah said...

Lailahaillallah, Allahuakbar...gadis secomel, sekecil itu, wayar sudah berselirat sana sini...akak, saya doakan ya....smoga akak kuat...saya pun ada gastrik...akak kena kuat tau untuk baby...

nora said...

salam leen..

kuatkn semangat anda 3x..insyaallah bb leen mampu melalui dugaan ini sekuat ibunya..sy pernah melalui keadaan ini..bahkan lebih hebat lg dugaannya dimana bb sy terpaksa melalui 9x pembedahan di kepala dlm masa setahun sejak berumur 4 hari lg..

kalo leen berkemampuan byk2 bersedekah dan niatkan pahala keatas bb u..selain itu bleh bersedekah kpd ank2 yatim..dan minta diorg doa kesihatan dan kesejahteraan bb u..mudahan2 ada keberkatan dan doa tersebut dimakbulkan ALLAH..

sy ingin berhubung dgn leen..bleh sy dptkan contact number u??

Manjakusayang Collection said...

First tima akak masuk dalam blog ini. Akak doakan Damia Emelda kuat melawan penyakitnya. InsyaAllah dia kuat semangat

.:Mrs. Engineer:. said...

sy doakan anak akak kembali sihat...amin...

ManualBreastPump Shop said...

Salam.. Tiada kata yang boleh saya sampaikan untuk membantu awak menghadapi pemergian arwah. Innalillah.. Tabahkan hati wahai ibu. Semoga anda berdua berjumpa kembali di syurga kelak T T

eiza said...

saya doakan yang terbaek untuk dania..saya sbgai ibu kepada anak yang berumur 9 bulan, mengerti perasaan seorang ibu macam awak .. ok . mari doakan sama2 untuk dania pulih semula, anak anugerah Allah. dan kita harus menjaga dgn sabar jika terdapat sebarang kesusahan menimpa mereka. amin2 ya robbil alamin ... semoga sihat sembuh dan dpt beraya bersama ibu dan bapa dgn gembira yer...

Nashir as Sunnah said...

Assalamualaikum kak...Semoga akak tabah hadapi dugaan Allah s.w.t..berlinang air mata sy lihat keadaan anak akak menjalani ujian dari Allah s.w.t..Saya doakan anak akak kembali sihat hendakNya..Ameen Ya Allah..Ameen Ya Rahman..Ameen Ya Rahim...SesungguhNya penyakit dan kesembuhan itu dari Allah aza wajalla.Akak tabah ye...

As alullah hal adzim robbal arsyil adzim ai yashfiyahu..Aku bermohon kepada Allah Yg Maha Agung,Tuhan yang memiliki Arasy yg agung agar Allah menyembuhkan dia..

*tgk anak demam pun dah sebak..Akak ibu yg hebat !

maziati said...

ya Allah,ringankanlah ujian yang telah kau berikn pada mereka sekeluarga...buat ibu dania,tabahkanlah hati menerima ujian ini.jgn sesekali berputus asa..insyaAllah...Semoga Aildilfitri yg bakal menjelang akan membawa bersama seribu kerahmatan utk anda sekeluarga...amin

Keena Umar said...

As salam...sy x pernah mengenali anda..tp setelah membaca tulisan anda, hati sy terasa sayu & pilu mengenangkan anda diberikan ujian hebat ini..YA ALLAH, Kau ringankanlah beban derita yg ditanggung oleh adik Dania Emelda Aqasha...Kau kuatkan lah semangatnya utk terus berjuang & Kau kuatkan lah semangat ibubapa & seleuruh keluarganya untuk menempuh ujian ini..Sesungguhnya Kaulah Tuhan kami yang Maha Agung...ringankan lah beban deritanya...amin..amin..ya rabbal'alamin...
Semoga anda tabah & kuat menempuhi segala ujian yg mendatang..

R LEeN said...

Dania dah x ada..... Dania dah tinggalkn ibu.....

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon