Followers

Monday, September 12, 2011

aku, Qtina dan Nia......

Salam......
Sebenarnya, tlalu byk yg nak aku masukkan dlm post kali ni....tapi, masa yg terhad mmbuatkan aku xdpt nk ceritakan kesemuanya...mgkin akn aku story di lain post..

10-11hb Sept 2011
Aku brada di Rawang, umah cousin aku (Kak Mim), dn dy ada seorang ank pompuan yg berumur 4 tahun lbih kurang (Qistina)...comel dn cute bdknye...sblum ni, dh 2-3 jgak aku jumpa Qtina. Tp, dy mmg xnk berenggang dgn K. Mim...apalg nk snyum n bmain2 dgn aku.....

Tp, berbeza kali ini, Qtina rapat dgn aku scara tibe2....smuanya nk buat dgn aku...
Suruh aku pkikan baju,
Suruh aku pkikan skirtnye,
Suruh aku kopekkan kupang,
Nk duk dgn aku dlm kete,
Tdo pun nk dgn aku.......

Subhanallah.....
Smpi bgini skali Kau uji aku ya Allah....sesungguhnya tmpt Dania di hatiku mmg tdak boleh diganti.......dn smua yg aku buat utk Qtina, aku tbayang2 aku buat utk Nia...

Smlm ptg, aku balik.....Qtina tgh tdo..xsmpi hati nk kejutkn dia,jd aku trus balik je. Kak Mim bgtau, yg Qtuna bangun tdo trus cr aku...dn mrh K.mim sbb xkejut dy waktu aku balik...
K.Mim tel n bg Qtina bckp.....antara pbualannya, "aunty lyn balik sini ye" Allahuakbar.......siannya Qtina.

Kak Mim bgtau, yg Qtina jarang nk baik n rapat dgn org lain. Beza plak kali ni, pdahal Qtina xpnh knl aku sgt.....sbb kami mmg jarang bjumpa.

2 hari tak jenguk Nia....
Maafkan ibu syg, insyaAllah ptg ni, ibu smpi kat tpt Nia.....
Ibu rindu...mlm td, tiap jam ibu tjaga...ibu cr Nia spt biasa....slalunye, ibu akn cium dahi Nia n usap2 kepala Nia smpi ibu akn tertdo balik.....tp, mlm td....smua tu dh xde. Bkn mlm tadi je...mlm2 sterusnya, ibu mmg x kn dpt pluang spt tu lg nak....

Pagi ni, ibu mmg xboleh elak drpd teringat kat Nia...sakit nye dada ibu menahan sebak, knp setiap lagu yang ibu dgr pagi ni...smuanya mcm sesuai utk situasi kita syg...terpisah dn tidak akan berjumpa lagi....

dua hari ibu keluar dr Muar, ibu boleh lupakan sekejap...tapi, bila sampai rumah....masuk jek rumah...ibu tengok, mana Nia? knp sunyi jek ni? ya Allah, rindunya ibu pd adik....knp Nia tinggalkan ibu? sampai hati Nia....

nak pergi kerja td, mak baring kat kerusi depan...aku xsempat nk bual panjang, apa yg boleh aku tanya..."knp mak x ikut ayah g kebun?" sbb, mak tinggal sorang...kalau dulu, mak jaga Nia kat umah...skrg, mak sorang2 aku sgt2 risau...mak jwb "mak puasa, panas lah nk g kebun".....erm, mcm mana lg nk aku ckp...ya Allah, kuatkanlah semangat dan Kau tabahkanlah hati ibuku ya Allah...




2 comments:

dunia milik si yaya said...

dye rapat dgn akak secare tibe2 sbb nak bg akak lepas rndu...jage bby girl.sekurang2nye walupon akak cume bayangkan, dapat jugak akak lepas rindu kan?jangan bersedih mcm ni lg kak..kesian dye kat sane.sedih dye tgk ibu dye mcm ni selalu...biala dia bahagia kat sane kak.dy tunggu akak tuh.jgn lah sedey2 lg ye..

Anonymous said...

Tabah sungguh awak. Saya baca sambil bercucuran air mata, semoga roh Nia diberkati. Makhluk yang diuji dengan hebat, menunjukkan allah lebih menyayangi hambanya itu. semoga semuanya dipermudahkan..insyaAllah

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon