Followers

Monday, September 19, 2011

Basikal Pink yg xkesampaian....

Salam,

keriangannya......membuat aku teringat2 sehingga skrg. mana aku nak beli keriangan itu? ada ke jual kat Jusco? atau pasar malam?

"ibu, Nia nk ayam tu, oyeh tak?" sambil menunjukkan ayam KFC, "boleh nak" aku xpernah tolak bile dy meminta apa2.....aku akan belikan walau aku terpaksa mencari atau korek tabung sendiri......Sungguh! rezeki Nia mmg xpernah habis....dy sentiasa memberi aku rezeki yang mencurah2......

aku teringat mak bercerita kat aku selepas Nia meninggal....

mak ada pergi ke kedai basikal utk beli apa ntah...aku pun lupa...tapi, Nia terpandang basikal kecik warna pink, dan dy hanya tengok dgn penuh harapan utk memilikinya......tapi, Nia xsuarakan keinginannya itu....

"nanti dh dapat untung duit buat kuih, adik nk belikan Nia basikal warna pink....sian Nia, ari tu dy tengok basikal tu"....hani suarakan niatnya pd mak...

Ya Allah.....knp lah mak x bgtau aku tu semua....kalau lah aku tau yg Nia nk basikal, aku akan terus belikan...walau terpaksa keluar duit kat mana2..aku sanggup...siannya anak ibu.....maafkan ibu nak xdpt belikan basikal utk adik....

Apa yg aku belikan utk Nia??

Basikal roda 3? <-- tu basikal Dwisy, masih elok utk dipakai....

Motor (yg boleh tekan n berjalan sendiri)? <-- ni pun motor dwisy....

kereta merah? <-- pun dwisy punya....

stroller? <-- dwisy punya jugak...

Sayang.....maafkan ibu nak. baru ibu perasan yg ibu xde belikan apa2 utk Nia. Allah! sayunya hati ibu bile teringat ni semua...ibu rasa mcm nk terus beli basikal pink tu n simpan kat umah....utk kenangan Nia....

apa yg ibu belikan.....cume, walker!!!

Walker, tu pun ibu belik 2nd hand dr internet....yg Nia guna tu....masih ibu ingat lagi...laju Nia pakai...dan Nia cepat berjalan kerana walker tu....

Xboleh2...ibu masih xboleh nk lupakan semua kenangan Nia....ibu masih xboleh nk lupa sgala perbuatan Nia, perkataan yg slalu Nia guna....

"Nia syg ibu tak?"

"Ayang ibu"

"syg banyak ke syg sikit"

"anyak r"

"mcm mana syg ibu?"

"meti r ayang ibu...." sambil dy tersengih2......

Allahuakbar....keletah adik, membuat ibu jadik gile.....bukan kah snang kalau ibu gile jek....xperlu lagi ibu sibuk fikirkn hal dunia. ibu hanya fikir hidup ibu hanya ibu n Nia shj.....

Syg, knp tinggalkan ibu nak? Nia kan kuat....knp Nia bole tewas....Nia.....









8 comments:

Kakzakie said...

Allah.... ,N3 ini mengimbau N3 yg lepas-lepas. Luruh airmata kakak. Sabarlah dik... ada lorong syurga buat ibu-bapa Nia di akhirat kelak....

~roslinda~ said...

kata2 tu satu doa...ko rasa ko bhagia ke bila gila?Tuhan tu ada sebab dia aturkan semua ni..kena redha,ikhlas untuk dapat ganjaran dariNya...aku lagi lah kecewa tak dapat nak belikan dia basikal tu...dia sentiasa dengan aku waktu tu..

amaniammar said...

salam kenal..

sis..usah dikesali sgl Qada' n Qadar Allah sis...yg pg tetap pergi...mmg sy x ditempat sis..but pilih utk hidup demi darwisy..n kehidupan akak...
Allah Maha Penyayang terhadap umatNya..
Syurga itu kekal akn milik Nia..
alam Akhirat pasti membantu sis kelak..

Kuatkan semangat sis..

Birufirus.blogspot.com said...

kak..jangan macam tu...kak masih ada darwisy..sian dia..lynn selalu doakan kak tabah satabahnya..sebab lynn faham apa yg kak alami...walaupon lynn tak penah alaminya...

percayalah kak...sebab akak kuat sebab tu Allah bg dugaan nih..sebab Allah amat sygkan akak...

kyra veronica said...

sedih nye......xpe akak.....allah lebih syg nia...redha k..

myPreciousIrHarith said...

nangis sy bc..kak sabar eh..berat mata memandang,berat lg bahu memikul..

Anonymous said...

salam, since i baca blog ni, memang sedih, tapi cubala redha dengan apa yang berlaku dan sentiasa berdoa dengan Allah.. Jangan mengungkit apa yang telah berlaku cuma kena teruskan kehidupan dan perbaiki diri jadila yang lebih baik dari semalam...Ingatla dunia ni cuma pinjaman sementara.. didiklah anak yang satu lagi supaya menjadi anak yang soleh... sebab nia sudah di tentukan masuk ke syurga

mr&mrs affendy said...

akak lin, jgn mcm nie..nnt nia kat sana terseksa tgk akak mcm nie..ayu pham keadaan akak, n ayu dpt rsa apa yg akak rsa..akak tabah k..

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon