Followers

Friday, September 2, 2011

Nia adalah Kenangan Terindah buat ibu.....














Allahuakbar,

Sebelum aku memulakan coretan, aku ingin meminta maaf kpd kalian...jika coretan aku ni..membuatkan kalian rasa susah hati atau pun bersedih. sesungguhnya, dgn cara menulis sahaja...aku dapat meluahkan segala kerinduan aku kepada nya....

Dah 12 hari Nia pergi tinggalkan ibu. Kehilangan Nia amat2 ibu rasa syg. Tiap masa ibu bersama Nia...kalau lah ibu tau yg Nia nk tinggalkan ibu, Ibu xkn lepaskan Nia utk g keje...Ibu x akan g memana...ibu akan sentiasa bersama Nia...

Ibu masih belum puas peluk Nia...
Ibu masih belum puas cium Nia....
Ibu masih belum puas beri Nia kebahagiaan...
Ibu belum gembirakan Nia...

Nia, segala kepandaian adik, kecerdikan adik, kepetahan adik....adik tinggalkan kepada ibu untuk jadik kan ia Kenangan Terindah utk ibu....sungguh adik, ibu sgt2 syg kat adik...sgt2 rindu kat adik....

setiap pagi, ibu berdoa..biarlah ibu bangun dr tidur ni...adik ada kat sebelah ibu...biarlah semua yg berlaku adalah mimpi bg ibu...tapi, setiap pagi itu jugaklah ibu akan kecewa...sbb adik tetap x ada kat sebelah ibu....

setiap ruang rumah ni, ruang kereta, setiap kedai yang ibu slalu pergi dgn adik....semua mengingatkan ibu pada adik....x ada tempat pun yang ibu x pergi bersama2 dgn adik.....

utk meriangkan hati, ibu ajak mak g bandar...jalan2 shopping complex....tapi, bila sampai je, ibu blur...ibu xtau nk pergi tuju ke mana...sebab, selama ini...mana pun ibu pergi...tujuan ibu hanya utk belikan brg2 adik...ibu jadi xkeruan duduk dlm shopping complex tu.....

adik, 12 hari.......alhamdulillah, setiap hari ibu x akan miss dr ziarah adik..selagi ibu ada masa dan x ada halangan yg menghalang ibu.....ibu akan ziarah adik ye...ibu dtg, ibu akan berbual2 dgn adik. ibu akan cerita apa yg ibu rasa...ibu akan bgtau adik, betapa ibu syg n rindu kat adik...Allah, knp lah kejap sgt adik teman ibu ...
ibu masih perlukan adik dlm kehidupan ibu.....

video
18 feb 2011, Masa operation pasang CVL, bermula nya detik2 Nia sakit.....







7 comments:

Cik Purple Pinkypuff said...

banyakkan bersabar kak.. tuhan lebih sayangkan dia.. semoga akak tabah dan kuat utk meneruskan kehidupan.. salam lebaran..

athirah said...

banyak kan bersabar eh kak.. anggap je ini dugaan Allah nak bg akak jd lagi kuat.... selamat hari raya akak...

ijan said...

Assalamualaikum,
Saya terbaca berita tentang Nia di blog Yani. Takziah dari kami sekeluarga. Sungguh besar dugaan ini, semoga Ibu Nia terus tabah dan cekal menghadapinya.

Sungguh comel Nia, sungguh ceria dia. Sebagai seorang ibu juga, tak tertahan pilu hati saya melihat gambar2 Nia dan juga videonya. Al fatihah buat Nia sayang. Tenang lah di sana, amin.

~deashuQin~ said...

doakan utk nia kat sane yea kak.
orang len xkan dapat rase ape yg kite rase...mohon agar diberi kekuatan tempuhi hari yg mendatang tanpa insan yang kita sayangi....

kyra veronica said...

sabar....saya selalu follow ur blog..kdg2x smpai nangis baca....sabar ye..tuhan lebih syg nia...

Stubborn Lady In the House said...

Al fatihah buat Nia bidadari syurga!

Siti Norbaya Manaf said...

Al-Fatihah buat Nia & takziah buat Puan. 7 bulan yg lalu suami saya kembali ke rahmatullah dgn secara tiba2....tak sakit tak de pesanan. Suami says meninggal dalam tidur...tanpa saya sedari. Saya bolih rasa kesedihan Puan.
Hanya dengan redha dan berserah sepenuhnya kepada Allah memberi ketenangan kepada saya, beserta zikir, solat dan bacaan Quran. Hanya Allah yang tahu perasaan kita. Sememang nya saya kasih, sedih dan rindu tapi Allah
lebih kasih kepada kami berdua. Allah Maha Pemurah Dan Penyayang! Dia hanya lakukan yang terbaik untuk kita. Saya harap Puan bersabar dan berserah kepada kehendak Allah. Nia akan menanti ayah dan ibu nya di pintu syurga, InsyaAllah! Wassallam.

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon