Followers

Sunday, September 4, 2011

Nia anak ibu yg cerdik!



Sesungguhnya.....

Dy mmg Anugerah yg xternilai....

Sgt2 cerdik, tajam memorinya, kepetahannya bercakap....membuat kami terngiang2 segala percakapannya.

Nia seorang yg kuat semangat!! dy tau diri dy sakit....dy tau dy perlu diubati...dy xpernah mengeluh.....dy tau apa yang xboleh dimakan, apa yg boleh dimakan....

bayangkan lah....kanak2 berumur 2 tahun 7 bulan....xboleh minum air vitagen, yakult semua tu....sdgkan, air2 itulah yg dy paling suka....sedihnya bila aku bgtau yang dokter xbg dy minum tu lagi.....dan dy dapat faham....

dan, budak sekecil itu, boleh faham apa maknanya puasa.....sebab, ada ketikanya, Nia kene puasa bile pergi ke HSI. ada kemo yg memerlukan dy berpuasa. sbb nk bg dy ubat bius. bila ditanya, "puasa tu apa nak?" Nia jawab, "x oyeh makan, x oyeh minum..." sgt cerdik anak ibu......

tidur malam nya, beralaskan lenganku setiap malam...dan aku akan peluk dy rapat2 sehingga aku dpt mengucup dahinya berulang2 kali...dan kini, tidur malam ku kosong...tidak berteman, sering terjaga mencari Nia...Allahuakbar!

Boleh ke aku berdoa, supaya dikembalikan Nia kepadaku???

14 hari sudah pemergiannya, dan aku rasa...rinduku semakin tebal...

Alhamdulillah, setiap hari aku ziarah kuburnya....dan aku harap, dy tersenyum melihat aku dtg....sungguh ibu rasa mcm nk tidur je kat kubur tu nak......

rindunya......




5 comments:

aLeesYa's Mummy said...

semoga roh Nia tenang dan aman disamping Nya...juga semoga akak teruskan khidupan yg ada..sesungguhnya Allah tlh menentukan segala2nya..

ummi_khalish said...

aslmkm...semoga allahyarham adik nia tenang di sana...ibu nia,kuatkan semangat ye...setiap yang berlaku ada hikmahnya..salam ukhuwah dri dil...(selalu baca blog ini..dn hrni airmata menitis jua..:-( )

Cik Siti eData said...

bersabarlah ye puan ...smoga arwah tenang di sana

Makbed said...

kak... redhalah. sedekahkan al-fatihah untu Nia setiap kali akak rindu. Ya Allah... atk dpt saya bayangkan beratnya rindu tu... menitik air mata tika saya cuba imagine andai sy ditempat kak.

far_east said...

byk2 berdoa utk arwah nia...

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon