Followers

Wednesday, September 14, 2011

Subhanallah....sampai bila aku nk mcm ni?

Allahuakbar....

aku tgh buat keje di pc, tetibe bertubi2 gambaran Nia menerjah di depan mata.....Ya Allah, aku rindu dia....aku sangat2 rindu...knp Kau uji aku dgn ujian yg seberat ini ya Allah...jika aku yang tidak patuh pd arahanMu, Kau hukumlah aku dgn cara yang lain..jangan lah Kau uji aku dgn ujian sebesar ini...

Setiap pagi, bila aku bangun...aku akan mengeluh, "Nia dah x ada.." dn aku menangis. Jika dulu, setiap pagi akan kucium dahinya, akan kucium pipinya....dan akan kubetulkan tidurnya. dan jika Nia terjaga, Nia akan mencari aku...Nia tak nangis, sbb dy tau aku ada....bile Nia dah jumpa aku di dapur...dia pun akan beri HANDPHONE & INHALER (pam athma)yang aku tinggalkan di atas katil tadi...sungguh bijak anak ibu. Nia tau ibu sakit, jadi dy amat prihatin apa yg penting untuk ibu....
Cuma sejak sebulan dua ni, bila dy bangun..Nia x cari aku...dy akan menjerit.."Maaaakkkk!" dan bile dgr mak menyahut panggilannya, dy pun ckp "mak, Nia ni" bcakap dr atas katil (maksudnya, Nia dh bangun ni...ameklah)

Allah.....
Nia.........ibu rindu sgt2 kat Nia. sekejap nye Dia bagi pinjam Nia kat Ibu. xpuas ibu bermain2 dgn Nia. Allah.....knp la aku mcm ni.....knapa....

nk tau apa yg ada dlm fikiranku ketika ini????
aku terlalu rindu, dan aku rasa mcm nak pergi ke kubur Nia n korek kuburnya....Allah. aku nk peluk Nia erat2....aku nk tinggal kat situ...aku nak nangis sekuat mungkin....
Nia anak ibu.................Nia ank ibu....knp Nia tinggalkan ibu? knp Nia xckp dgn ibu sbelum Nia nk pergi? Knapa Nia xsenyum kat ibu.....NIaaaaaaa

Ibu xkuat nk hadapi semua ni nak, ibu xkuat...ibu xtau nk buat mcm mana lagi...ibu dah solat, ibu dh baca yassin, ibu dah baca alfatihah, ibu dah baca quran...semua ibu dh buat....apa lagi??? apa lagi??? apa lagi yg boleh redakan ibu dr teringat Nia???

Subhanallah.......
sana sini ibu nampak Nia...kat umah, smua tempat ada Nia. setiap penjuru umah ada Nia. bila ibu g keje, ibu akan ingat Nia....naik motor, ibu teringat Nia naik motor dgn ibu, ibu akan cium kepala Nia...ibu akan bual2 n nyanyi2 dgn Nia atas motor...dan bila ibu g keje naik kete, ibu akan teringat tiap kali ibu g memana, ibu mesti nk bawak Nia...Nia akan berdiri di tpt duduk sbelah nnyanyi dgn ibu....semua dgn Nia....

ibu xnk lain...ibu cuma nk Nia jerkkkk............

ibu xboleh nangis dpn mak...nanti mak lg nangis...jadi, ibu nk menangis kat sape?? ibu nk peluk sape?? Allah.....Subhanallah. knp mcm ni ...knp mcm ni....aku xnk.
Nia.....tolonglah ibu nak....tolonglah ibu....ibu xtau nk buat apa ni....






15 comments:

mas said...

slm leen...ya ALLAH...

kuatkan semangat ye leen...

Makbed said...

Leen,

Kalau le saya ada kat sebelah tu, nak je saya peluk awak kuat-kuat. Tabahkan lah hati. Jangan ditangisi lagi pemergian Nia. Saya tau memang sgt sedih. Kami yang membaca ni turut sama sedih. Tapi, Nia sudah pergi dan selamat di sisi Illahi. Dia kini di syurga. Banyakkanlah beristighfar. Syukurlah kamu masih dikurniakan hayat untuk menambah amal dan ibadah sbg bekalan untuk bertemu Nia di sana nanti. Banykkan membaca al-quran ye. Makbed doakan awak dikurniakan jiwa yang lebih tabah.

Nina Zee said...

be strong, nia tggu kakak kat sana...tp kakak kna redha...jgn selalu meratapi...doa byk2...
yakni bila ibu bapa yg redha akan pemergian anaknya akan msk syurga bersama anak2 mereka...
sbr kak, naty sampai ms kakak akan jmpe nia & masa tu dye milik kakak..inshaallah...

mamashikin said...

akak,
sedih sy baca..berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul..kak . kak harus kuat ok..nia dah dah selamat di sana..

amiey lee said...

leen tabahkan hati..jgn terlalu fikir...baca quran byk...insyaAllah leen akan tenang.. kami doakan leen supaya tabah hadapi dugaan dr Allah

Anonymous said...

assalam...
kak,abg nia ade lagi...kesian kat dia kalau akk always mcm ni...sy pernah rase kehilangan jugak..ms pantang 5 hari lagi..tp kite kene kuat......istighfar banyak2 kak...teruskan hidup akk utk abg nia...yg dah pergi x kan kembali..teruskan perjuangan utk yang hidup.....nia tetap di hati akk walau ape pon kan...curahkan sepenuh kasih syg yg akk nk bg pd nia tu utk abg nia....ok kak...tabah ye kak...nia saham akhirat akk....

kyra veronica said...

sy pon ngis baca entry akak ni...sdey gler....hrap akak brsabar k......wlupun brat mata mmndang...brat lg bhu memikul...sbar bnyk2x.......

Ms AiReEn MoHd said...

salam...

sedih saya bace kisah hidup awak ni...dr pukul 12 sampai kul 3 am nak khatamkan blog awak...now ape yg boleh saya bg tau , awak tabah la ye kawan....one more thing jgn lawan suami awak tu...biar die nak ckp ape..kalau awak diam nti dia pun tak akan merepek mcm tu...kesian kat nia...nti die sedih tgk parent die gegado..byk kan selawat doa and solat moga adik nia kite tenang diSANA,INSYA ALLAH...ALFATIHAH

LiFe KaMi said...

kami pun rasa sedih membaca post akak..
takde apa perlu dikata hanya perlu bersabar dan sentiasa mendekati diri pada Allah..
Allah itu Maha pengasih lagi Maha Penyayang...

Nurul Aini said...

Semoga tabah dan sabar menghadapinya.. InsyaAllah akak kuat..

zuliana abd rahman said...

Sabar dan banyakkan berdoa padaNYA.Moga terus diberikan kekuatan dan ketabahan.Saya juga diuji dengan 'kehilangan permata hati'.Memang pada awalnya agak sukar utk kita melupakan kesedihan ni namun sebagai hambaNYA kita harus yakin segala yang Allah beri pasti ada sebabnya.

Mungkin belum masanya untuk kita menerima hikmah disebalik kehilangan ni.Terus yakin bahawa Allah sayang dan kasihkan kita sebab tu dia pilih kita utk diuji.Itu tandanya DIA tak pernah lupakan kita.Perbayakkan amal ibadah, insyaallah ia akan memberikan seribu ketenangan.

zuliana abd rahman said...

Kak,sabar dan terus memohon padaNYA agar diberi kekuatan dan ketabahan menghadapi 'kehilangan' ni.Saya juga diuji kehilangan permata hati seperti akak.Belum 100 hari lagi arwah anak saya pergi meninggalkan saya.

Memang pada awalnya saya juga rasa sedih dan sehingga hari ini masih sedih bila rindukan arwah.Tapi saya selalu ingatkan diri saya bahawa apa yg kita punya didunia ni hanya pinjaman.Sampai masa dan ketikanya semua akan 'dipulangkan' kembali.Kak, menagislah andai itu boleh buat akak tenang kerana itu lumrah jiwa.Tapi jangan sesekali kita meratapi dan menyesal atas apa yg Allah tentukan buat kita.Banyakkan beribadah dan berdoa kak, Moga Allah bantu kita menghadapi kerinduan ni.Saya doakan akak terus kuat dan tabah.

Anonymous said...

Salam.

Ya Allah, ibu mana yang tak sedih kehilangan anak... Ya Allah, Engkau kuatkan lah semangat ibu ini serta ahli keluarganya...
Amin

Faared Harris said...

Allah lebih menyayangi adek nia,Semoga kak leen tabah ye.Amin..

GOLD FINGER said...

Ya Allah..mengalir laju air mata saya bila membaca kisah nia ni..tabahkan hati leen..

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon