Followers

Tuesday, September 20, 2011

"ibuuu..........,aaaaaapppppp"

Nia....
Klu adik ada buat salah kat ibu......adik cpt2 hulur tgn adik kat ibu sambil nangis,
"ibuuuuuuu, aaaaappp.......(maaafff)" selagi ibu x sambut tgn adik, adik akan nangis n hulur tgn adik kat ibu.......sayu nye bile teringat....
adik, ibu sentiasa memaafkan adik...adik mmg anak yg baik...tau bile ibu sakit, tau bile ibu susah hati...ibu cuma takut, adik je yg x maafkan ibu.....

Kasih ibu hingga ke syurga nak......




Monday, September 19, 2011

Basikal Pink yg xkesampaian....

Salam,

keriangannya......membuat aku teringat2 sehingga skrg. mana aku nak beli keriangan itu? ada ke jual kat Jusco? atau pasar malam?

"ibu, Nia nk ayam tu, oyeh tak?" sambil menunjukkan ayam KFC, "boleh nak" aku xpernah tolak bile dy meminta apa2.....aku akan belikan walau aku terpaksa mencari atau korek tabung sendiri......Sungguh! rezeki Nia mmg xpernah habis....dy sentiasa memberi aku rezeki yang mencurah2......

aku teringat mak bercerita kat aku selepas Nia meninggal....

mak ada pergi ke kedai basikal utk beli apa ntah...aku pun lupa...tapi, Nia terpandang basikal kecik warna pink, dan dy hanya tengok dgn penuh harapan utk memilikinya......tapi, Nia xsuarakan keinginannya itu....

"nanti dh dapat untung duit buat kuih, adik nk belikan Nia basikal warna pink....sian Nia, ari tu dy tengok basikal tu"....hani suarakan niatnya pd mak...

Ya Allah.....knp lah mak x bgtau aku tu semua....kalau lah aku tau yg Nia nk basikal, aku akan terus belikan...walau terpaksa keluar duit kat mana2..aku sanggup...siannya anak ibu.....maafkan ibu nak xdpt belikan basikal utk adik....

Apa yg aku belikan utk Nia??

Basikal roda 3? <-- tu basikal Dwisy, masih elok utk dipakai....

Motor (yg boleh tekan n berjalan sendiri)? <-- ni pun motor dwisy....

kereta merah? <-- pun dwisy punya....

stroller? <-- dwisy punya jugak...

Sayang.....maafkan ibu nak. baru ibu perasan yg ibu xde belikan apa2 utk Nia. Allah! sayunya hati ibu bile teringat ni semua...ibu rasa mcm nk terus beli basikal pink tu n simpan kat umah....utk kenangan Nia....

apa yg ibu belikan.....cume, walker!!!

Walker, tu pun ibu belik 2nd hand dr internet....yg Nia guna tu....masih ibu ingat lagi...laju Nia pakai...dan Nia cepat berjalan kerana walker tu....

Xboleh2...ibu masih xboleh nk lupakan semua kenangan Nia....ibu masih xboleh nk lupa sgala perbuatan Nia, perkataan yg slalu Nia guna....

"Nia syg ibu tak?"

"Ayang ibu"

"syg banyak ke syg sikit"

"anyak r"

"mcm mana syg ibu?"

"meti r ayang ibu...." sambil dy tersengih2......

Allahuakbar....keletah adik, membuat ibu jadik gile.....bukan kah snang kalau ibu gile jek....xperlu lagi ibu sibuk fikirkn hal dunia. ibu hanya fikir hidup ibu hanya ibu n Nia shj.....

Syg, knp tinggalkan ibu nak? Nia kan kuat....knp Nia bole tewas....Nia.....









Wednesday, September 14, 2011

Subhanallah....sampai bila aku nk mcm ni?

Allahuakbar....

aku tgh buat keje di pc, tetibe bertubi2 gambaran Nia menerjah di depan mata.....Ya Allah, aku rindu dia....aku sangat2 rindu...knp Kau uji aku dgn ujian yg seberat ini ya Allah...jika aku yang tidak patuh pd arahanMu, Kau hukumlah aku dgn cara yang lain..jangan lah Kau uji aku dgn ujian sebesar ini...

Setiap pagi, bila aku bangun...aku akan mengeluh, "Nia dah x ada.." dn aku menangis. Jika dulu, setiap pagi akan kucium dahinya, akan kucium pipinya....dan akan kubetulkan tidurnya. dan jika Nia terjaga, Nia akan mencari aku...Nia tak nangis, sbb dy tau aku ada....bile Nia dah jumpa aku di dapur...dia pun akan beri HANDPHONE & INHALER (pam athma)yang aku tinggalkan di atas katil tadi...sungguh bijak anak ibu. Nia tau ibu sakit, jadi dy amat prihatin apa yg penting untuk ibu....
Cuma sejak sebulan dua ni, bila dy bangun..Nia x cari aku...dy akan menjerit.."Maaaakkkk!" dan bile dgr mak menyahut panggilannya, dy pun ckp "mak, Nia ni" bcakap dr atas katil (maksudnya, Nia dh bangun ni...ameklah)

Allah.....
Nia.........ibu rindu sgt2 kat Nia. sekejap nye Dia bagi pinjam Nia kat Ibu. xpuas ibu bermain2 dgn Nia. Allah.....knp la aku mcm ni.....knapa....

nk tau apa yg ada dlm fikiranku ketika ini????
aku terlalu rindu, dan aku rasa mcm nak pergi ke kubur Nia n korek kuburnya....Allah. aku nk peluk Nia erat2....aku nk tinggal kat situ...aku nak nangis sekuat mungkin....
Nia anak ibu.................Nia ank ibu....knp Nia tinggalkan ibu? knp Nia xckp dgn ibu sbelum Nia nk pergi? Knapa Nia xsenyum kat ibu.....NIaaaaaaa

Ibu xkuat nk hadapi semua ni nak, ibu xkuat...ibu xtau nk buat mcm mana lagi...ibu dah solat, ibu dh baca yassin, ibu dah baca alfatihah, ibu dah baca quran...semua ibu dh buat....apa lagi??? apa lagi??? apa lagi yg boleh redakan ibu dr teringat Nia???

Subhanallah.......
sana sini ibu nampak Nia...kat umah, smua tempat ada Nia. setiap penjuru umah ada Nia. bila ibu g keje, ibu akan ingat Nia....naik motor, ibu teringat Nia naik motor dgn ibu, ibu akan cium kepala Nia...ibu akan bual2 n nyanyi2 dgn Nia atas motor...dan bila ibu g keje naik kete, ibu akan teringat tiap kali ibu g memana, ibu mesti nk bawak Nia...Nia akan berdiri di tpt duduk sbelah nnyanyi dgn ibu....semua dgn Nia....

ibu xnk lain...ibu cuma nk Nia jerkkkk............

ibu xboleh nangis dpn mak...nanti mak lg nangis...jadi, ibu nk menangis kat sape?? ibu nk peluk sape?? Allah.....Subhanallah. knp mcm ni ...knp mcm ni....aku xnk.
Nia.....tolonglah ibu nak....tolonglah ibu....ibu xtau nk buat apa ni....






Monday, September 12, 2011

aku, Qtina dan Nia......

Salam......
Sebenarnya, tlalu byk yg nak aku masukkan dlm post kali ni....tapi, masa yg terhad mmbuatkan aku xdpt nk ceritakan kesemuanya...mgkin akn aku story di lain post..

10-11hb Sept 2011
Aku brada di Rawang, umah cousin aku (Kak Mim), dn dy ada seorang ank pompuan yg berumur 4 tahun lbih kurang (Qistina)...comel dn cute bdknye...sblum ni, dh 2-3 jgak aku jumpa Qtina. Tp, dy mmg xnk berenggang dgn K. Mim...apalg nk snyum n bmain2 dgn aku.....

Tp, berbeza kali ini, Qtina rapat dgn aku scara tibe2....smuanya nk buat dgn aku...
Suruh aku pkikan baju,
Suruh aku pkikan skirtnye,
Suruh aku kopekkan kupang,
Nk duk dgn aku dlm kete,
Tdo pun nk dgn aku.......

Subhanallah.....
Smpi bgini skali Kau uji aku ya Allah....sesungguhnya tmpt Dania di hatiku mmg tdak boleh diganti.......dn smua yg aku buat utk Qtina, aku tbayang2 aku buat utk Nia...

Smlm ptg, aku balik.....Qtina tgh tdo..xsmpi hati nk kejutkn dia,jd aku trus balik je. Kak Mim bgtau, yg Qtuna bangun tdo trus cr aku...dn mrh K.mim sbb xkejut dy waktu aku balik...
K.Mim tel n bg Qtina bckp.....antara pbualannya, "aunty lyn balik sini ye" Allahuakbar.......siannya Qtina.

Kak Mim bgtau, yg Qtina jarang nk baik n rapat dgn org lain. Beza plak kali ni, pdahal Qtina xpnh knl aku sgt.....sbb kami mmg jarang bjumpa.

2 hari tak jenguk Nia....
Maafkan ibu syg, insyaAllah ptg ni, ibu smpi kat tpt Nia.....
Ibu rindu...mlm td, tiap jam ibu tjaga...ibu cr Nia spt biasa....slalunye, ibu akn cium dahi Nia n usap2 kepala Nia smpi ibu akn tertdo balik.....tp, mlm td....smua tu dh xde. Bkn mlm tadi je...mlm2 sterusnya, ibu mmg x kn dpt pluang spt tu lg nak....

Pagi ni, ibu mmg xboleh elak drpd teringat kat Nia...sakit nye dada ibu menahan sebak, knp setiap lagu yang ibu dgr pagi ni...smuanya mcm sesuai utk situasi kita syg...terpisah dn tidak akan berjumpa lagi....

dua hari ibu keluar dr Muar, ibu boleh lupakan sekejap...tapi, bila sampai rumah....masuk jek rumah...ibu tengok, mana Nia? knp sunyi jek ni? ya Allah, rindunya ibu pd adik....knp Nia tinggalkan ibu? sampai hati Nia....

nak pergi kerja td, mak baring kat kerusi depan...aku xsempat nk bual panjang, apa yg boleh aku tanya..."knp mak x ikut ayah g kebun?" sbb, mak tinggal sorang...kalau dulu, mak jaga Nia kat umah...skrg, mak sorang2 aku sgt2 risau...mak jwb "mak puasa, panas lah nk g kebun".....erm, mcm mana lg nk aku ckp...ya Allah, kuatkanlah semangat dan Kau tabahkanlah hati ibuku ya Allah...




Sunday, September 4, 2011

Nia anak ibu yg cerdik!



Sesungguhnya.....

Dy mmg Anugerah yg xternilai....

Sgt2 cerdik, tajam memorinya, kepetahannya bercakap....membuat kami terngiang2 segala percakapannya.

Nia seorang yg kuat semangat!! dy tau diri dy sakit....dy tau dy perlu diubati...dy xpernah mengeluh.....dy tau apa yang xboleh dimakan, apa yg boleh dimakan....

bayangkan lah....kanak2 berumur 2 tahun 7 bulan....xboleh minum air vitagen, yakult semua tu....sdgkan, air2 itulah yg dy paling suka....sedihnya bila aku bgtau yang dokter xbg dy minum tu lagi.....dan dy dapat faham....

dan, budak sekecil itu, boleh faham apa maknanya puasa.....sebab, ada ketikanya, Nia kene puasa bile pergi ke HSI. ada kemo yg memerlukan dy berpuasa. sbb nk bg dy ubat bius. bila ditanya, "puasa tu apa nak?" Nia jawab, "x oyeh makan, x oyeh minum..." sgt cerdik anak ibu......

tidur malam nya, beralaskan lenganku setiap malam...dan aku akan peluk dy rapat2 sehingga aku dpt mengucup dahinya berulang2 kali...dan kini, tidur malam ku kosong...tidak berteman, sering terjaga mencari Nia...Allahuakbar!

Boleh ke aku berdoa, supaya dikembalikan Nia kepadaku???

14 hari sudah pemergiannya, dan aku rasa...rinduku semakin tebal...

Alhamdulillah, setiap hari aku ziarah kuburnya....dan aku harap, dy tersenyum melihat aku dtg....sungguh ibu rasa mcm nk tidur je kat kubur tu nak......

rindunya......




Friday, September 2, 2011

Nia adalah Kenangan Terindah buat ibu.....














Allahuakbar,

Sebelum aku memulakan coretan, aku ingin meminta maaf kpd kalian...jika coretan aku ni..membuatkan kalian rasa susah hati atau pun bersedih. sesungguhnya, dgn cara menulis sahaja...aku dapat meluahkan segala kerinduan aku kepada nya....

Dah 12 hari Nia pergi tinggalkan ibu. Kehilangan Nia amat2 ibu rasa syg. Tiap masa ibu bersama Nia...kalau lah ibu tau yg Nia nk tinggalkan ibu, Ibu xkn lepaskan Nia utk g keje...Ibu x akan g memana...ibu akan sentiasa bersama Nia...

Ibu masih belum puas peluk Nia...
Ibu masih belum puas cium Nia....
Ibu masih belum puas beri Nia kebahagiaan...
Ibu belum gembirakan Nia...

Nia, segala kepandaian adik, kecerdikan adik, kepetahan adik....adik tinggalkan kepada ibu untuk jadik kan ia Kenangan Terindah utk ibu....sungguh adik, ibu sgt2 syg kat adik...sgt2 rindu kat adik....

setiap pagi, ibu berdoa..biarlah ibu bangun dr tidur ni...adik ada kat sebelah ibu...biarlah semua yg berlaku adalah mimpi bg ibu...tapi, setiap pagi itu jugaklah ibu akan kecewa...sbb adik tetap x ada kat sebelah ibu....

setiap ruang rumah ni, ruang kereta, setiap kedai yang ibu slalu pergi dgn adik....semua mengingatkan ibu pada adik....x ada tempat pun yang ibu x pergi bersama2 dgn adik.....

utk meriangkan hati, ibu ajak mak g bandar...jalan2 shopping complex....tapi, bila sampai je, ibu blur...ibu xtau nk pergi tuju ke mana...sebab, selama ini...mana pun ibu pergi...tujuan ibu hanya utk belikan brg2 adik...ibu jadi xkeruan duduk dlm shopping complex tu.....

adik, 12 hari.......alhamdulillah, setiap hari ibu x akan miss dr ziarah adik..selagi ibu ada masa dan x ada halangan yg menghalang ibu.....ibu akan ziarah adik ye...ibu dtg, ibu akan berbual2 dgn adik. ibu akan cerita apa yg ibu rasa...ibu akan bgtau adik, betapa ibu syg n rindu kat adik...Allah, knp lah kejap sgt adik teman ibu ...
ibu masih perlukan adik dlm kehidupan ibu.....

video
18 feb 2011, Masa operation pasang CVL, bermula nya detik2 Nia sakit.....







Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon