Followers

Saturday, August 11, 2012

22 ramadhan, setahun telah berlalu...


22 Ramadhan dtg lagi...... maka genaplah setahun pemergian puteriku..... setahun dah berlalu, tapi pada aku, semuanya mcm baru semalam....setiap hari rutin harianku mesti akan ke Taman Syurga nya.... Ya Allah, betapa kuat nya aku menyayanginya...kuat lagi Kau menyayanginya sehingga Kau ambil dy dr jagaanku ya Allah...

Aku pasrah....aku redha dgn dugaanMu ini. walau segunung kasih syg yg kuberi, tidak akan dapat menyelamatkan dy dari penyakitnya....mungkin itulah dugaan yg perlu aku terima...

 22 ramadhan 1432 ~ 22 Ogos 2011

10 pg (lebih kurang)
kami sekeluarga sedang bermain dengan perasaan bila tekanan darah Nia turun naik, dan kandungan oksigen nya semakin menurun.... Doktor Pakar berkali2 mengingatkan aku supaya cepat menghubungi semua keluarga yg terdekat...... tapi aku xnk...aku xnk terima doktor ckp...aku yakin Nia akan pulih. Nia kuat!! Kuat mcm ibu!! aku suruh doktor buat sebaik mungkin....

12 tgh hari,
doktor pakar sekali lagi menerangkan kondisi Nia yg semakin tenat....aku menyuruh mak telepon Uda & Angah supaya cepat balik!!!! (Angah masa tu tgh bc Yassin & Mubin) aku suh balik skarang jgn berlengah!! 1 tgh hari Ibu xsenang duduk...(ibu baru period masa tu)... ibu masuk bilik sembahyang wad 17 HPSF, ibu mandi wajib. ibu bergegas solat zuhur dan baca yasin setenang mungkin......ibu berdoa, "jika ini yg Kau tentukan untukku ya Allah, aku redha....aku redha jika Kau mengambilnya dari ku. aku tak sanggup lagi melihat penderitaannya ya Allah. Kau temukanlah aku sekali utk aku melihat matanya merenungku, bibirnya memanggilku ibu....Allah...amin yarabbal alamin" usai berdoa, aku cpat2 keluar utk melihat Nia....

ibu menghendap bilik Nia yg dipenuhi Doktor n pakar...
ibu terduduk!!!!!!
 Allahuakbar!!

2.30
ptg pakar dtg lagi pd ibu....dy bgtau Nia tenat, td jantung Nia dah stop..tapi dpt diselamatkan... ibu merayu pd doktor, ibu nk Nia pergi dlam dakapan ibu...

3 ptg,
Doktor panggil kami masuk.....Sayang, ibu dtg nak..... aku minta doktor bagi aku memangku Nia...tp, dgn keadaannya yg begitu, aku hanya dibenarkan utk baring disisi Nia... Ibu baring sebelah Nia...ibu peluk Nia, ibu cium Nia.....lama2
 "Adik, ibu syg adik dunia akhirat syg...ibu redha kalau adik dh xtahan menanggung semua ni....ibu halalkan makan minum adik, ibu halalkan susu ibu yg adik minum...ibu syg Nia...." selepas aku ucapkan semua tu....Nia pergi dgn tenang..... Mak, Wan, Ummi n abang pun ada masa tu......

3.19 ptg
ibu lah yg uruskan semuanya....ibu lah yg daftarkan ke rumah mayat...dlm hati ibu, "aku xsangka yg aku akn daftarkan anak aku sendiri di rumah mayat...sepatutnya mereka yg daftarkan aku........." :'( anggota HPSF bwk Nia, mak n wan pun ada....xlama lepas tu, uda sampai dgn ummi hanun n ayya....

 Wan dah uruskan pd org yg berkenaan..... semua mereka uruskan. ibu pangku Nia...sampai umah, ramai dh dtg, mereka nk amek Nia dr ibu, ibu xnk! ibu nk dokong Nia bwk masuk umah...ibu baringkan Nia atas bantal...
 mak n ummi mandikan Nia, n ibu hanya dapat jirus kan air je....
 cantiknya puteri ibu masa dikafankan..... dan ibu pakaikan celak utk ank ibu sendiri.....cantik sangat2. tenang je anak ibu...

 6.30 ptg,
kami bawak Nia dgn CRV, ibu pangku Nia.... sampai kubur, ibu xdpt bwk Nia turun, sbb dah berat...uda yg angkat...

7 ptg,
 selesai semuanya......Nia dh berpisah dgn ibu selamanya.....

semua nya masih dalam ingatan ibu, x ada yg tertinggal walau pun sesaat.....seperti diputar semuala apa yg berlaku.....

Alfatihah






5 comments:

Ina Khairina said...

al-fatihah utk puteri syurga,nia....bertabah lah wahai ibu

Nurul Aini said...

Al-Fatihah.. sedihnya saya baca.. bergenang air mata.. Ya Allah tempatkanlah Nia di Syurga-Mu Ya Allah.. Hanya Engkau Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang.. Amin

MARIA LIZA said...

aL-Fatihah..Masih teringat wajah2 comel Nia..

Makbed said...

Assalamualaikum..

SYahdu sayang tengok taman tu. Cantik sungguh. Berbahagialah kerana puteri kecilmu kini di syurga. BErtabahla wahai Ibu . KAmu berjiwa kental.

noha said...

Alfatihah.. mengalir air mata saya kerana putri syurga puan sama keadaan dgn wildan syurga saya.. di wad 15 HSF Muar pd 3 sept 2015 dipangkuan saya.. penyakit yg sama Leukimia AML pd usia 3 tahun.. Allahuaknar.. alfatihah utk penghuni syurga Damia.m

Blog Widget by LinkWithin

Mungkin Mengubah Hidup Anda?

S.U.D.O.K.U GAME aku suke!

 

Blog Template by YummyLolly.com | Design Edited by MyBlogSaloon